Priprema dizajna za štampu – Brendly

Priprema dizajna za štampu

Savjeti za bolji print i pripremu za različite proizvode.

Kako prilagoditi dizajn kako bi štampa bila vjerodostojna?

U ovom vodiču ćemo se upoznati s DTG (direktnim digitalnim) printom i s time kako prilagoditi svoj dizajn da bi rezultat printanja izgledao što vjerodostojnije u odnosu na prikaz na ekranu.

Prije svega … Što je to DTG print?

Direktni digitalni print je najkvalitetniji print za tekstil. Print je ravan, boje su pune i postojane, i postoji velika razlika u kvaliteti u odnosu na niskobudžetni “preslikač” koji mnogi miješaju s ovom vrstom štampe.

Treba napomenuti i da se ova vrsta printa ne ispire i u procesu printa se boje “ubacuju” direktno u tkaninu.

Kod proizvoda koji nisu bijele boje postoji još jedan korak, a to je korištenje osnovnog premaza (sredstvo poput ljepila bijele boje) koji sprječava da se boja miješa s tkaninom, odnosno pravi barijeru između boje i tkanine. Tako se sprječava utjecaj boje tkanine na boju dizajna koji se na istu printa.

Bijeli sloj ide prvi, a zatim se na njega na tamnim majicama printa dizajn

Brendly je zbog visoke kvalitete s razlogom odabrao ovu vrstu printa. Ipak, kao i za svaku tehniku printa, bilo na papiru ili tekstilu i DTG ima svoja ograničenja.

Na papiru je lakše utjecati na konačan ishod printanja, jer je jedne boje, ujednačen i ravan. Printanje na tekstilu je druga priča. Tu na izgled konačnog otiska utječe mnogo faktora kao što su sastav materijala, debljina, boja i prisustvo premaza, tkanje i prirodne niti materijala.

Stoga je normalno očekivati određena odstupanja boja, kao i sa svim ostalim tehnikama Printa. Dio problema nastaje zbog nepoznavanja kolornih modela.

Na ekranu su prikazane boje u RGB kolornom sistemu, dok je CMYK kolorni model koji se koristi za print. Dakle – sve što vidimo na ekranu je RGB, dok je u realnom svijetu, za print korišten CMYK.

Za emitiranje boja RGB koristi svjetlost i samim time ima veću mogućnost prikazivanja jarkih i kričavih boja. Npr. kompjuterski monitor je napravljen od piksela, a svaki piksel prikazuje preko 16 milijuna boja (16 777 216 boja)! Ove boje se nalaze u RGB skali.

S druge strane imamo CMYK koji je suprotan i proizvodi boje mastima koja oduzimaju svjetlost bijeloj podlozi. Boja u CMYK-u ima par tisuća i one su zagušenije, često tamnije i manje jarke.

RGB i CMYK – Kolorni modeli

Dakle, RGB ima veću skalu (raspon boja koje je moguće reproducirati) od CMYK-a.

Iskoristi boje unutar CMYK skale za najbolju kvalitetu printa.

Kada dodaš dizajn koji je u RGB-u, printer automatski traži najpribližniju opciju u CMYKu, a to nije uvijek idealno poklapanje. Zato je naš prvi savjet u pripremi dizajna prilagođavanje pripreme, odnosno odabir CMYK kolornog modela.

Evo kako bi izgledali isprintani proizvodi koji imaju dizajn pripremljen u RGB-u i gdje se koriste boje van CMYK skale:

Primjeri digitalnih prikaza i tiskanih proizvoda

U programima kao što su Adobe Photoshop ili Ilustrator možeš podesiti CMYK i imat ćeš realniju sliku konačnog dizajna, ali naravno to ne znači da će boje u realnosti biti 100% iste. Ako obratiš pažnju uočit ćeš da je na različitim ekranima različit prikaz iste boje.

Neke od naših preporuka koje će učiniti da isprintan proizvod bude najpribližniji prikazanom na ekranu su sljedeće:

  • Podesi rezoluciju dizajna da ti bude 3600px x 4800px i 300dpi – Nema veze sa bojama, ali da bi ti dizajn bio visoke kvalitete
  • Izvezi dizajn u PNG formatu
  • Isključi night ili reading mode na ekranu jer s njima boje na ekranu izgledaju toplije nego što jesu
  • Izbjegavaj miješanje različitih svjetlosti i drži “normalnu” osvijetljenost ekrana (40%-60%)
  • Dizajniraj u CMYK modu (ako si u RGB modu prečicom CTRL+Y ako koristiš Windows ili CMND + Y na Mac-u ćeš prijeći u CMYK)
  • Izbjegavaj metalik i previše jarke boje jer ih nije moguće printati u realnosti (out of CMYK gamut)
  • Ako dizajniraš u Adobe Illustratoru koristi color picker jer daje obavještenje “out of gamot“ za boje koje nije moguće reproducirati u CMYK-u
Upozorenje da ste odabrali boju “izvan raspona”
  • Ako radiš dizajn samo za crnu majicu, ne moraju postojati crni dijelovi dizajna (bit će crna boja proizvoda na kojem se printa)
  • Izbjegavaj gradient-e s polutransparentnim bojama, jer u realnosti ti prijelazi neće biti identični kao na ekranu
  • Izbjegavaj polutransparentne boje (kao i drop shadow efekt) na dizajnu koji je zaseban, odnosno nema neku pozadinu jer ispod njih u printu postoji osnovni premaz koji može biti vidljiv
  • Izbjegavaj korištenje jako malih samostalnih (bez pozadine) elemenata u dizajnu kao što je previše sitan tekst – Proizvodi koje nisu bijele boje kao što je već spomenuto, imaju osnovni premaz koji može biti vidljiv milimetar nar rubu s jedne strane dizajna

Ako baš želiš mala slova, onda je dodavanje pozadine dobra stvar.

Nadamo se da će ti ovi savjeti koristiti u pripremi tvog dizajna i da će tvoji kupci, kao i ti biti zadovoljni.

Ako imaš bilo kakva pitanja, možeš nam se obratiti putem maila.