U ovom tekstu saznat ćeš sve što ti je potrebno da startaš sa svojim Print on Demand poslom.
Print on Demand tržište je rastuće, a platforme poput Brendly-ja ti nude mogućnost da zarađuješ, ali i napraviš nešto veće – vlastiti brand! Da bi se u tome uspjelo potrebno je ispratiti naredne korake:
1. Razvijanje ideje za tvoj Print on Demand
Svi mi imamo neke ideje o tome što bi se možda prodavalo i što nam se čini logičnim. Ipak, često se dogodi da se vlasnici Print on Demand trgovina okrenu tome da naprave na stotine različitih proizvoda i napišu nešto poput “Majice za sve”, “Proizvodi koji će se svidjeti svakome“, “Za svakoga po nešto“…
Tu se događa ključna greška, jer se “puca na sve strane”, umjesto da se odabere konkretna niša i ciljna skupina.
Dakle, potrebno je odabrati temu trgovine i definirati koju ciljnu skupinu želiš targetirati.
Ako imaš problem i ne znaš koju bi nišu odabrao – mi ćemo ti u tome pomoći – Pročitaj ovaj blog i odaberi nišu!
Sada kada znaš kome će se tvoja trgovina obraćati i koju vrijednost ona propagira, na redu je kreiranje proizvoda koje ćeš smjestiti u svoju Brendly trgovinu.
A kako se otvara Brendly trgovina?
2. Kreiranje i podešavanje Brendly prodavnice
Napraviti trgovinu na našoj platformi doista nije teško – pogotovo kada znaš da i za to postoji vodič, korak po korak. Osim običnog dodavanja proizvoda na Brendly-ju možeš kategorizirati svoje proizvode i podijeliti ih na različite načine.
Kako? Evo vodiča za kategorizaciju proizvoda koji će ti u tome pomoći!
Pa kada se dodaju svi proizvodi, kategoriziraju ili ne, može se reći da smo na korak do prodaje. Ipak, da bi se iz Brendly trgovine prodavalo potrebno je verificirati nalog. To je veoma lako i traje par minuta.
Vodič za verifikaciju Brendly naloga možeš pronaći ovdje!
Sada smo učinili sve što je potrebno za početak. Vrijeme je za marketinške aktivnosti koje će tvoj brand lansirati u visine.
3. Marketingom do prodaje i branda
Danas definitivno ne moraš ići od vrata do vrata i tako prezentirati ljudima svoje proizvode. Marketing i prodaju je u današnje doba tehnologije mnogo lakše raditi, čak iz udobnosti vlastitog doma.
Za pojavljivanje pred tvojom ciljnom skupinom postoje brojni načini i alati. Jedan od njih je Facebook-ov sustav oglašavanja koji će ti pomoći da na jednostavan način dopreš do svoje ciljne skupine.
Što je sve potrebno za oglašavanje na Face-u?
Potrebno je napraviti stranicu na Facebooku (poslovni nalog), kao i nalog na Instagramu, zatim trebate napravi Facebook Ads nalog i krećemo u akciju.
Uz pomoć Facebook oglašavanja ne samo da možeš ciljati ljude na osnovu određenih interesa ili demografije, već i mnogo više od toga. Alati kao što je FB Pixel su veoma moćni i pružaju ti mogućnosti zbog kojih mnogi misle da ih Facebook sluša ili proganja (tko zna, možda to i radi ???? ).
Putem FB Pixela bit ćeš u mogućnosti targetirati ljude koji posjećuju tvoju stranicu, ili vrše određene akcije (dodaju u košaricu, pregledaju određene proizvode, kupuju ih i slično). Sve ove podatke prikuplja FB Pixel i “uči” o posjetiteljima tvoje stranice.
Na Brendly platformi postoji mogućnost integracije sa FB Pixelom, a ovdje možeš pronaći vodič za njegovo povezivanje.
Sad kada imaš povezan FB Pixel, vrijeme je za puštanje reklama.
3.1 Kako pustiti Facebook reklame – vodiči
Facebook reklamiranje nije lako, ali ne bi trebalo ni biti bauk u tvojim očima. Za početak smo pripremili vodiče koji će ti u tome pomoći. Za one koji su na samom početku, nemaju prometa na svojoj stranici, te FB Pixel tek treba napuniti podacima,preporučujemo Traffic kampanje.
Cilj traffic kampanja na FB/IG-u je dana naa tvoju stranicu dođe što više ljudi (napravi se traffic, promet), pa nam zato odlično služe za “punjenje” Pixela.
Za one koji žele izvući više od Facebook reklama preporučujemo da naprave custom publike, na osnovu kojih će Facebook svrstavati određene ljude koji su napravili neke akcije na stranici (dodali u košaricu, posjetili neku stranu proizvoda, kupili itd.). Za to smo vam spremili vodič za postavke Facebook publika.
E sada kada imaš sređene postavke publike možeš u miru pustiti prvu kampanju, a evo vodiča i za to. Sada će se podaci skupljati, a sve to možeš da ispratiš na Events Manager-u. Od Pageview-a (posjeta nekoj web stranici) do Add to Cart-ova (dodavanja u košaricu), posjeta Checkout stranici, pa do kupovina. Što više ovih podataka ima, to će Facebook bolje znati kome plasirati tvoje reklame. Zatim će doći vrijeme za prodajne kampanje (conversion), gdje ćemo za cilj imati konverziju.
Što je to konverzija?
Konverzija je određena radnja koju mi želimo da korisnik učini na našoj stranici (online trgovini u ovom slučaju). Tako konverzija može biti dodavanje u košarici, posjeta određenoj stranici, kupovina i slično.
Logično je da će najveći broj ljudi od onih koji započnu svoj put ka kupovini proizvoda dodati u košaricu određene proizvode. Zatim će se neki zanijeti ili će odlučiti da odustanu od kupovine, pa će manji broj doći do blagajne (checkout stranice), a onda će još manji broj završiti kupovinu.
Sjećaš li se koliko puta si započeo/la kupovinu a nisi završio/la?
Zato ćemo na samom početku za cilj imati dodavanje u košaricu, jer će ga biti najviše. Bitno nam je da skupimo 50 konverzija, jer tada Facebook kreće sa strojnim učenjem, a primjerice 50 kupovina (purchase event-ova) će se teško prikupiti na samom početku. Znatno teže nego 50 dodavanja u košaricu.
A za to kako napraviti kampanju u kojoj ćemo za cilj imati add to cart (dodavanje u košaricu) smo vam spremili ovaj vodič.
3.2 Popusti, akcije, kuponi?
Onda kada su praznici ili neki veliki dani za tvoj brand tijekom godine, često je odličan izbor imati neke popuste ili nuditi promo kupone. Brendly ti omogućava napraviti i jedno i drugo, kao i da u svojoj trgovini na određenim proizvodima postaviš “akciju”.
Ponekad je imati popuste odlična tehnika, ponekad nije. Kada su popusti dobra marketinška tehnika, a kada ne možeš pročitati ovdje.
Slično važi i za promo kodove (kupone), pa smo ti pripremili vodič koji će ti dati savjet kada ih koristiti.
S druge strane, tehnički je popuste ili promo kodove veoma lako napraviti na Brendly platformi, a i za to imaš vodič.
3.3 Kako da doprijeti do ljudi koji za tebe ne znaju?
Definitivno kroz reklame, a proces kako se reklamirati putem Facebooka smo predstavili u tekstu iznad. No, postoje i druge opcije.
3.3.1. Kroz suradnju s influencerima
Jedan od najvećih problema s kojim se susreću svi brandovi u nastajanju jest brand awareness (svijest o brandu). Dakle, kada ste na samom početku, osim možda male grupe ljudi, malo tko zna tko ste i što nudite. Zato je potrebno konstantno raditi na tome da što više ljudi iz tvoje ciljne skupine dozna za tvoj brand.
Jedan od odličnih načina kako dospjeti do nekih ljudi jest suradnja s influencerima. Veoma je važno izabrati pravog influencera i dati mu ponudu koja će ga motivirati na promoviranje tvog branda. Idealan scenarij je suradnja “na postotak”, gdje influenceru možete dati neki promo kod, pa koliko god prodaja se odvije putem njega – influenceru date određeni dio od prodaje. Svakako, vodič za suradnju s influencerima je tu.
3.3.2. Kroz giveaway
Često se mnogi koji su na samom početku odluče na giveaway, kako bi prikupili neke pratitelje na Instagramu i kako bi drugi čuli za njih.
Giveaway jest jedan od sjajnih načina za dopiranje do šire publike, pa smo ti i pripremili vodič kako možeš napraviti giveaway na pravi način.
Ipak, treba napomenuti da sam giveaway nije dovoljan i neće raditi najsjajnije onda kada imaš 100 follower-a, jer će ljudi imati manje povjerenja u tvoj brand i ispunjavanje obećanja. Zato je najbolja opcija za svakog tko kreće od nule – dobar sadržaj.
3.3.3. Dobrim sadržajem do veće publike i pravog branda
Probijanje iz anonimnosti je teško, ali ne i nemoguće. Za to je definitivno potreban dobar sadržaj.
Dobar sadržaj su objave koje su zanimljive tvojoj ciljnoj skupini, koje joj rješavaju neki problem i drže pažnju – sadržaj koji se poklapa s idejom na kojoj se zasniva tvoj brand. Osim toga, potrebno je biti aktivan, slušati pratitelje, njegovati ih, odgovarati na komentare, postavljati ankete kako bismo saznali što još vole, što ih zanima…
Jedini put do branda je taj. Zato su svi korisnici naše platforme za koje se može reći da su napravili brand upravo takvi. Entuzijasti kojima je stalo.
Ako ne želiš brand, već samo zaradu, i to je u redu. Možeš uspjeti ako imaš proizvod s kojim će se povezati ljudi koje ciljaš i ako znaš plasirati reklame. Ipak, do branda je duži put.
3.4. Je li email marketing mrtav, ili ne?
Jedna od stvari koja još uvijek nije zastarjela (daleko bilo) je e-mail marketing! Zapravo, e-mail je jedan od najboljih prodajnih kanala i nikako se ne smije zanemariti. Preko e-maila svojoj publici možeš slati razne ponude, obavijesti i sve što ti je potrebno kako bi ojačao vezu s njima.
Kažeš, nemaš iskustva u kreiranju e-mail kampanja?
Nema veze, spremili smo ti vodič koji će ti objasniti kako podesiti sve što ti je potrebno i pustiti svoju prvu e-mail kampanju.
4. Brandiranje
Prije svega, ponovno treba napomenuti da je brandiranje dug proces. Ne možeš okačiti par dizajna, napraviti par objava na Facebooku, nagurati 1000 pratitelja i reći da imaš brand.
Brand je nešto više od toga i rijetko tko ga ima.
Na njemu se radi i on se bazira na ideji. Ideji od koje je sve poteklo i emociji koja sve povezuje oko njega. Da bi se došlo do branda potrebno je vrijeme, puno uloženog truda i rada.
Potrebno je baviti se ciljnom skupinom, ponuditi rješenje, odabrati način komunikacije, napraviti pleme koje će vjerno pratiti tvoj brand i dijeliti slične ili iste ideale.
O tome kako doći do svega toga pričat ćemo u nekom od narednih blogova, tako da ti savjetujemo da sačuvaš naš blog u svom browser-u.
Sve je na tebi
Hoćeš li uspješno napraviti Print on Demand posao?
To već zavisi od tebe, tvoje ideje, od toga hoćeš li znati na vrijeme prepoznati gdje griješiš i mijenjaš pristup, kao i hoćeš li se potruditi uraditi stvari na pravi način. Mnogi su u tome uspjeli i napravili posao koji je danas uspješan. Ne postoji razlog zašto ti ne bi bio tvorac novog branda o kojem će se sutra pričati.
Zato ne odustaj, a ako ti je potrebna bilo kakva pomoć, ne ustručavaj se kontaktirati nas – bilo putem društvenih mreža, e-mailom ili putem web stranice.
Sretno!