Facebook/Instagram reklame će ti definitivno donijeti veći dio prodaja za kampanje kakva je za Crni petak, ali nešto što se često podcjenjuje su e-mail kampanje.
Prema mnogim statistikama, e-mail kampanje stvaraju najveći broj prodaja (još uvijek, vjerovali ili ne!), pa ih nikako ne smijemo zanemariti kada su kampanje kao što je kampanja za Crni petak u pitanju.
U ovom “korak po korak uputstvu” pokazat ćemo ti kako na veoma lak način možeš napraviti svoju e-mail kampanju!
Koraci su idući:
- Odaberi e-mail servis
- Napravi mailing listu
- Napravi kampanju
- Aktiviraj je i mjeri rezultate
Prije svega, potrebno je odabrati servis za e-mail marketing, a ima ih mnogo.
U čemu se razlikuju?
Neki su bolji jer nude mogućnost slanja e-mailova velikom broju ljudi (ali zato mali broj e-mailova), neki nude neograničen broj e-mailova (ali zato ne dozvoljavaju unošenje velikog broja ljudi kojima ćeš slati). Također, razlikuju se i po složenosti – određeni servisi nude napredne opcije koje drugi nemaju.
Naša preporuka, za jednostavnu e-mail kampanju i ne prevelik broj ljudi kojima će se e-mailovi slati, jest MailerLite.
Jednostavan je za upotrebu, ima besplatnu verziju i može se reći da “radi posao”.
Korak 1 – Registriranje na MailerLite
Proces registracije je više nego jednostavan. Za početak potrebno je otići na:
https://www.mailerlite.com/signup
U prvo polje je potrebno unijeti ime organizacije ili firme koju zastupate. Oni neće zapravo vršiti ikakvu provjeru, pa i ako se postavi ime trgovine koju posjeduješ proći ćeš registraciju.
Zatim unesi e-mail i password, kao i pri registraciji na svim drugim stranicama, i pritisni plavi gumb “Create my account“:
Na narednom ekranu potrebno je kliknuti na sivi gumb “Complete profile“:
Otvorit će ti se nova stranica na kojoj trebaš unijeti svoje ime i prezime, adresu, vremensku zonu i popuniti informacije o kompaniji koje zahtijevaju:
Osim toga je potrebno popuniti upitnik.
Zatim je potrebno dokazati da nisi robot i označiti da si suglasan s uvjetima korištenja. Klikom na “Save” ide se na naredni korak:
Sada je potrebno odabrati gumb “Request approval”:
MailerLite od nas zahtijeva verifikaciju website adrese.
Kako se (ako nemaš svoju domenu) tvoja Brendly prodavnica nalazi na našoj poddomeni, potrebno je odabrati opciju “I don’t have my own website”.
Tada će se pojaviti novo polje “Social media URL” u koje je potrebno unijeti link profila na društvenim mrežama koji koristiš za svoju trgovinu.
U treće polje potrebno je napisati kako koristiš Brendly Print on Demand platformu i da zato nemaš svoju domenu.
Naš prijedlog: Iskoristi našu generičku poruku – prilagodi je, odnosno izmijeni je na mjestima gdje je potrebno:
“I don’t have my own website because my business is going over Print on Demand platform called Brendly (brendly.hr). I am the owner of a shop, which you can check on a subdomain “LINK KA TRGOVINI, npr. test.shop.brendly.hr” where I present my offer to my customers. Using that shop, I sell products like t-shirts and hoodies with my design on them.”
Nakon ovoga je potrebno kliknuti na narančasti gumb kako bismo potvrdili unesene podatke i to je to. Došli smo do dijela kada čekamo na e-mail s potvrdom i odobrenjem da koristimo MailerLite.
Korak 2 – Kreiranje mailing liste
Ovo zna biti malo teži korak, a ujedno je i najbitniji. Potrebno je pronaći način da se prikupe e-mailovi ljudi iz naše ciljne skupine.
E-mailove ovih ljudi trebalo bi unijeti u MailerLite (ili neki drugi servis koji koristiš) u “Subscribers” rubrici u meniju:
Kao što se može vidjeti, na ovoj listi se jedino nalazi vaš e-mail, pa je potrebno kliknuti na narančasti gumb “Add subscribers” u gornjem desnom uglu, nakon čega će se otvoriti idući prozor:
Na ovom ekranu jednostavnim prevlačenjem Excel dokumenta, ili klikom na “or select it from your computer”, možeš unijeti listu prikupljenih e-mailova, koja se potvrđuje klikom na gumb “Import”.
To je to, sada imaš ljude koji čekaju na tvoj sadržaj. Pa – pređimo na podešavanje prve kampanje.
Korak 3 – Kreiranje e-mail kampanje
Postoji opcija da se kampanje kreiraju od jednog e-maila (u rubrici Campaigns), ali mi ćemo ovoga puta u fokusu imati one automatske kampanje koje se sastoje iz niza različitih e-mailova.
Za ove kampanje možemo odrediti uvjete pod kojima se e-mailovi šalju. Tako se mogu slati e-mailovi u određeno vrijeme, korisnik može sam odabrati neku od opcija, a možemo i sami definirati pravila.
Klikom na “Automation” u meniju otvorit će se idući prozor:
Potrebno je kliknuti na gumb “Create workflow” i doći ćeš do ovog prozora:
Potrebno je dodijeliti ime kampanji, a zatim odabrati kada će se ovaj niz e-mailova aktivirati, odnosno početi sa slanjem prema korisnicima.
Tu u ponudi imamo iduće opcije:
- Kada se netko priključi listi e-mailova koje imamo
- Kada korisnik popuni određenu formu
- Kada korisnik klikne na neki link koji mi želimo da klikne
- Kada popuni neko polje
- Jednom godišnje na određeni dan
- Na određeni datum koji odaberemo
Ono što je nama u ovom trenutku potrebno je prva lista, odnosno “When subscriber joins a group”.
Zatim je potrebno odabrati skupinu (listu e-mailova koju smo prikupili), na slici Brendly Test:
Dalje bi trebalo kliknuti na “Save”.
Sada smo došli do dijela kada trebamo dodati e-mailove i odrediti pravila po kojima će se oni slati.
Kliknimo na “+”, a zatim na E-mail:
S desne strane će nam se otvoriti polja u koja je potrebno unijeti:
- Naziv e-maila
- Naslov e-maila koji će korisnici vidjeti kada im stigne u inbox
- Podatke od koga je e-mail (naziv pošiljatelja – ime branda npr., e-mail koji je povezan)
Označimo Tracking opciju ispod kako bismo unutar Google Analitike mogli ispratiti e-mail, a zatim kliknimo na Design e-mail.
Dizajniranje e-maila
Na idućem ekranu potrebno je pritisnuti gumb “Choose“:
Otvorit će nam se idući prozor na kojem smo konačno došli do e-maila. Ovdje klikom na bilo koji element (logo, naslov, sliku, itd.) dobivamo opciju da ga izmijenimo:
Sve što je potrebno jest da iskoristite svoju kreativnost i uredite e-mail. S desne strane se otvara polje u kojem možete unijeti što god želite, a izmjene će biti prikazane s lijeve strane:
S lijeve strane postoje blokovi (dijelovi e-maila) koje možeš dodavati, a postojeće i brisati, pa kada završiš, samo klikni na “Done editing”:
To je to, prvi e-mail je spreman za slanje i šalje se čim korisnik uđe na listu!
Podešavanje ostalih e-mailova iz cijele kampanje
Ako nam kampanja traje par dana i želimo u tih par dana poslati novi e-mail svakog dana (ili u nekom drugom vremenskom intervalu) to možemo učiniti klikom na plusić i odabirom opcije “Delay”:
S desne strane otvorit će se polje u koje možemo unijeti kada da se šalje idući e-mail. To može biti za par minuta nakon prvog e-maila, nekoliko sati, dana ili pak na određene dane.
Recimo da ovdje želimo idući e-mail poslati dan nakon prvog:
Zatim je potrebno dodati idući e-mail i ovaj postupak možemo ponoviti sve dok imamo sadržaja za kampanju koju spremamo i spremimo sve e-mailove koji su nam potrebni.
Nakon toga potrebno je kliknuti na gumb “Save” i vratiti se gumbom u gornjem lijevom uglu na stranicu prije ove:
Ostaje nam samo da aktiviramo ovu kampanju i to je sve:
MailerLite će dalje po pravilima, kako punimo našu listu pratitelja, “Subscribera“, slati e-mailove automatski, a na nama je jedino da ispratimo rezultate kampanje.
Nadamo se da će ti ovaj vodič biti od koristi i da ćete uspjeti napraviti sjajnu kampanju za ostvarenje vaših ciljeva.
Ti ciljevi ne moraju biti samo prodaja, ti možeš kreirati e-mail kampanje sa sjajnim sadržajem, a mailing listu uvećavati kako biste kada dođe vrijeme za prodaju izvukli maksimum.
Izvor: https://brendly.hr/pravljenje-email-kampanje-mailerlite/