Evo ga Crni petak, tu je iza ugla.
Spremanje kampanje je u tijeku, ali ne znaš kako ju definirati? Ovaj tekst će ti u tome pomoći – u tome kako možeš pronaći cilj kampanje za Crni petak kao i način kako ga ostvariti.
Cilj kampanje za Crni petak je u većini slučajeva prodaja, logično, ali to svakako ne mora uvijek biti tako. Cilj može biti i povećanje baze ljudi koji vas prate, upoznavanje ljudi s vašim brandom, vrijednostima za koje se zalažete itd.
Kako bismo ti približili što sve može biti cilj, kao i kako se može ostvariti, spomenut ćemo neke nevjerojatne kampanje koje su prethodnih godina “razvalile” za Crni petak, uz objašnjenje zašto su u tome uspjele.
Krenimo od velikog Apple-a i njihove kampanje…
Preporuka: Pročitajte do kraja, najbolje smo ostavili tamo. ????
Apple-ova kampanja – Prije svih!
Da kampanja za Crni petak ne mora biti naš na taj dan pokazao nam je Apple.
Čuvena kompanija odlučila se za drugačiji pristup (tako nekako im ide i slogan, zar ne). Dosta prije Crnog petka su započeli svoju kampanju i svojim korisnicima poslali e-mailove koji im stvaraju iščekivanje.
Par tjedana prije velikog dana poslali su e-mail najave, a kako je Crni petak bio sve bliži, na tjedan dana prije Crnog petka su u svom drugom e-mailu poslali kompletnu ponudu. Na ovaj način pripremili su svoje kupce, koji su na vrijeme odvojili određen novac za kupovinu Apple uređaja.
Teslin auto na giveaway-u za Crni petak – AppSummo
Genijalnost ili ludost, pitanje je sad.
AppSummo je Crni petak 2020. godine odradio na svoj način i etnom dobitniku poklonio Tesla automobil. Možda zvuči sumanuto kada se prvi put čuje, ali oni ovo nisu slučajno napravili. Dosta prije pokretanja ovog giveaway-a stavili su sve na papir i izračunali da će biti u plusu za ko 20.000 dolara – ako sve odrade kako treba.
Ideja je bila da što više ljudi iz njihove ciljne skupine čuje za ovu akciju, da ih privuku na svoju stranicu, pa da kampanjama retargetiranja istima šalju svoju ponudu.
Ovo možeš lako uraditi uz pomoć Facebook Pixela, tako što ćeš ciljati ljude koji su posjetili tvoju stranicu, ili određene strane s ponudom, i ponuditi im nešto što neće odbiti.
Evo i kako je izgledala njihova reklama na Youtube-u:
https://www.youtube.com/watch?v=A1qgrfeRZocu0026t=93su0026ab_channel=AppSumo
P.S. Zaradili su i više nego što su ciljali.
Kohl i njihov giveaway (na neki način)
Mnogi ne shvaćaju da kampanje koje puštaju nisu jednosmjerne, odnosno da im cilj ne treba biti samo obavijestiti publiku o onome što oni žele plasirati. Društvene mreže funkcioniraju u dva smjera, a to su marketingaši iz Kohla dobro shvatili. Oni su za Crni petak pustili kampanju u kojoj su dijelili poklon karticu u vrijednosti od 500 dolara, a da bi se u tome sudjelovalo, trebalo je komentirati objavu ili tvitati s postavljanjem njihovih hashtagova.
Na ovaj način su došli do ogromnog broja ljudi, a vjerujemo da su zaradili znatno više od tih 500 dolara.
Cinema France – Igraj i osvoji ????
Ne moraš napraviti klasične giveaway – to može biti i igrica u kojoj korisnici izvlače neke nagrade, kao što je to uradio Cinema France.
Oni su napravili svoju jackpot igru u kojoj su dijelili kokice, karte za filmove itd. Cilj je bilo i stvaranje svijesti o brandu i povećanje broja lojalnih kupaca. Dakle, dugoročno gledano ovo može biti i te kako isplativo.
Le Shop – Story anketa za Crni petak
Le Shop je u svojoj kampanji za Crni petak ubio dvije muhe jednim udarcem. Pustili su anketu, napravili duele među svojim proizvodima, gdje su korisnici glasali za onaj koji im se više dopada. Najbolji proizvod (proizvod pobjednik) bi na kraju dijelili na giveaway-u na taj način su doznali i što njihovi pratitelji vole, ali i angažirali svoju publiku.
Jednostavno, a efikasno.
Pieminister – Pite za džabe
Ukoliko si na početku i mnogi ne znaju za tvoj brand, jedna od odličnih opcija za izlazak iz mraka jest udruživanje s nekim koga ljudi već prate. Idealno bi bilo da je taj netko u skladu s vrijednostima koje zastupa tvoj brand i prate ga ljudi iz iste ili slične ciljne skupine.
Tako je Pieminister odlučio za Crni petak besplatno dijeliti pite, u kooperaciji s dobrotvornim organizacijama. Na taj su način ove organizacije koje prate brojni ljudi dijelile njihovu ponudu za Crni petak, te je Pieminister saznao ogroman broj ljudi.
Ako ti je cilj udružiti se s nekim influencerom, onda ti ovaj mini-vodič može biti od pomoći.
Madden i Nespresso – Rani pristup za izgrađivanje publike!
Madden i Nespresso su imali slične kampanje, a cilj za Crni petak bio im je isti – željeli su napraviti bazu sa što više ljudi zainteresiranih za ono što nude.
Napravili su ponudu s “ranim pristupom” pa su ljudima koji bi se prijavili na njihovu mailing listu nudili popuste prije vremena, odnosno Crnog petka. Jedan od ciljeva i tebi svakako može biti pravljenje baze lojalnih kupaca i uvećanje mailing liste.


Najluđa kampanja u povijesti – Card Against Humanity
Dovoljno je reći – nudili su popuste od 99%. Jedan od artikala koji se mogao naći za 20 centi je bila novčanica od 20 dolara (!?).
Ponuda im je bila uvjerljivo najluđa, pa ste tu mogli vidjeti i prodaju Ford Fieste za par stotina dolara, predsjednički kovčeg od mahagonija i još mnogo ludih stvari. Ipak, od ove kampanje su napravili profit od čak 70.000 dolara, jer je cijeli svijet pričao o njima, pa su ljudi koji su posjećivali njihovu stranicu jednostavno i kupovali razne proizvode.
Cilj ove kampanje je pored ostvarivanja profita očito bio i dobra zabava. U tome su definitivno uspjeli!


NE kupuj ❌ naše proizvode – Patagonia
Ljudi iz ove kompanije su za Crni petak 2016. godine prvo željeli zatvoriti sve trgovine i u izlozima postaviti poruke usmjerene na zaštitu okoliša. Samo tjedan dana prije Crnog petka 2016. godine, Patagonia se odlučila na potez zbog kojeg danas govorimo o njima: 100% novca od prodaje tog dana će otić dobrotvornim organizacijama koje se bave zaštitom planeta.
Što su uradili?
Pokrenuli su reklamu u New York Times-u na Black Friday gdje su govorili ljudima “Nemojte kupiti ovu jaknu”.
Što se desilo?
Napravili su tri puta veću prodaju nego što je bila njihova najoptimističnija projekcija – 10 milijuna dolara za samo jedan dan.
70% online kupnji napravili su kupci koji su tada prvi put naručili njihov proizvod. I još jednom – 70% ljudi su tog dana po prvi put postali njihovi kupci! Ti ljudi i dan danas redovito dobivaju e-mailove koji obavještavaju o tome što kompanija radi, koje akcije poduzima… Dakle, imaju određeni odno s brandom.
Njihov marketinški direktor izjavio je da je ova kampanja pomogla kako bi se stvorila jaka zajednica(!) ljudi koji cijene vrijednost i proizvode ovog branda: “Naše kupce očekuje visoko-kvalitetni proizvodi i to je razlog zbog kojeg se stalno vraćaju kod nas”.
Patagonia želi da njihovi kupci “kupuju samo ono što im stvarno treba i recikliraju ono što je iznošeno”. Ovo je odličan primjer kako je jedan brand dao SMISAO nekoj kupovini. Kupci se nisu osjećali kao da kupuju samo jaknu (ili bilo koji drugi komad odjeće), već kao da kupuju kartu za nešto dobro, za nešto korisno i plemenito. Također, Patagonia je svojim primjerom pokazala i pokazuje koliko im je stalo do vrijednosti koje zastupaju te da one nisu samo neke dosadne rečenice koje nitko ne čita. Ne – oni cijene ono što brand predstavlja i povlače poteze u sklad s tim.
Fjällräven-ovo naglašavanje vrijednosti za koje se zalažu
Nešto slično Patagonia-i uradio je Fjällräven. Umjesto da krenu s agresivnim kampanjama u kojima će kupcima nuditi popuste ili kupone, oni su napravili kampanju koja govori o svemu za što se zalažu. Njihove jakne jako dugo traju, može se reći da su vječne, pa su tako i rekli u svojoj reklami za Crni petak, ili “petak za dugoročnu investiciju” kako su ga nazvali.
Kupci su ih zapamtili DoctiPharmama
Cilj DoctiPharma-e bio je da drugi saznaju koje proizvode nude, ali i da ih dobro upamte. Kako to bolje izvesti nego da se napravi igra s memory karticama na kojima se nalaze njihovi proizvodi?
Tako su svi koji su uspjeli povezati parove kao nagradu dobili kupon s popustom na određene proizvode.
Kako to ti možeš izvesti? Prelako.
Postoje platforme koje nude pravljenje ovakvih igara besplatno, kao što je Interacty. Tako na kartice možeš nalijepiti svoj dizajn, a korisniku koji završi igru i pošalje ti screenshot da je uspješno završio možeš proslijediti kupon kao nagradu.
Zaključak
Ovo su bile najinteresantnije, pomalo nekonvencionalne kampanje za Crni petak koje ti mogu služiti kao inspiracija.
Nadamo se da će ti pomoći u kreiranje efikasne kampanje i ogromnim brojkama u prodaji – ili već u ostvarenju nekog drugog cilja! Ako znaš za neku još luđu ili bolju kampanju, nemoj se sramiti – napiši nam o njoj u komentaru.
Izvor: https://brendly.hr/najbolje-i-najlude-kampanje-za-crni-petak/