Ako nisi dizajner onda definitivno nije toliko jednostavno napraviti dizajn koji će biti dovoljno dobar kako bi ga netko naručio.
Možeš naručiti dizajn, iznajmiti dizajnera, ali ako nemaš vremena niti dovoljno sredstava rješenje je u online alatima za pravljenje dizajna.
U ovom tekstu ćeš saznati kako istražiti tržište i pronaći dizajn koji se prodaje, za inspiraciju, ali i ono najbitnije, koji alati ti mogu pomoći u kreiranju dizajna.
Krenimo od pronalaženja inspiracije.
Gdje pronaći inspiraciju, istraživanje tržišta
Često se dogodi da neko napravi malo remek-djelo, ali da takav proizvod jednostavno ne pronađe svog kupca.

Jednostavno se ne smije gađati “ultra specifična” ciljna grupa, jer ćemo onda puno teže doći do onog malog broja ljudi koji bi kupili naš proizvod.
Zato je bitno napraviti nešto što će se svidjeti većem broju ljudi iz naše ciljne grupe.
Kakav je to dizajn, pitaš se?
Neka nam u odgovoru na ovo pitanje pomogne Google, naš prijatelj za pretraživanje.

Recimo da imamo definiranu ciljnu grupu i da su to ljudi koji vole (npr.) ribolov.
Prvo što možemo napraviti da bismo došli do dizajna koji ribolovci vole je Googlanje termina “majice za ribolov“. U opciji Images ćemo pronaći ogroman broj majica koje nam mogu poslužiti kao inspiracija:

Naravno, broj rezultata na engleskom jeziku će biti još veći, pa je prijedlog pretražiti “fishing T shirts“. Za one koji ne znaju engleski, ovdje će poslužiti Google Translate.

Već sada možemo zaključiti da smo dobili i više nego dovoljno ideja za pravljenje našeg dizajna. Međutim, veliko je pitanje hoće li se svi ovi dizajni prodavati.
Hajmo suziti izbor i probati doći do toga koji dizajn je najprodavaniji u ovoj ciljnoj grupi.
Ono što definitivno možemo napraviti je pretražiti iste termine na stranicama kao što su etsy.com, amazon.com, redbubble.com, itd.
Algoritam na ovakvim eCommerce stranicama je generalno takav da na samom vrhu prikazuje one proizvode koji su najprodavaniji. Tako u ovoj ciljnoj grupi možemo vidjeti da se (na osnovu Etsy stranice) najviše prodaju sljedeći proizvodi:

Stranice kao što je Redbubble imaju čak i sortiranje po najprodavanijim. Tu direktno možemo vidjeti koji se proizvodi najviše prodaju:

Ako uz neku od ideja za dizajn sa ovih stranica dodamo svoj žig i poznavanje svoje ciljne grupe, na pragu smo da napravimo dizajne koji će se definitivno prodavati.
Naš prijedlog: Ako pravite dizajn za određenu ciljnu grupu (ribolovci, ljubitelji mačaka, ljubitelji anime-a, kompjuteraši, itd.) ne morate se uvijek oslanjati na najprodavaniji dizajn u toj ciljnoj grupi. Pogledajte što kupuju ljudi iz drugih ciljnih grupa, pa dizajn prilagodite svojoj publici, po ugledu na najprodavaniji u nekoj drugoj ciljnoj grupi.
U ovom tekstu ćeš saznati puno više o tome kako pronaći inspiraciju za novi dizajn!
Sve je to lijepo, znamo kako naći inspiraciju za dizajn, ali kako ga kreirati?
Odgovor na ovo pitanje ćeš dobiti daljnjim čitanjem teksta.
Alati za jednostavno kreiranje dizajna za majice/hoodice, itd.
Počnimo od alata za koje smatramo da ih možeš koristiti vrlo lako. Dakle, za ove alate smatramo da ćeš ih znati koristiti odmah, čim kreneš raditi s njima:

Canva – Višestruko odlična
Ovaj alat je vrlo popularan među ljudima iz svijeta digitalnog marketinga, koji ga koriste kako bi pravili svakodnevne objave na društvenim mrežama ili ispunili blogove slikama.
Ipak, ono što Canva nudi, a može ti pomoći je bezbroj ilustracija i već pripremljenih dizajna. Ono što je također odlično je da je korištenje ovog online alata besplatno. Točnije ima svoju FREE verziju.
U besplatnoj verziji možeš naći ogroman broj dizajna koje možeš iskoristiti za svoju trgovinu, jer je za većinu komercijalna upotreba dozvoljena.
Sve što treba napraviti je da na stranici u meniju izabereš opciju T-Shirts. Tu ćeš dobiti bezbroj dizajna koje dalje možeš prilagoditi.

Ako ne želiš uzeti premium verziju računa, onda je sljedeći korak filtriranje besplatnih dizajna, odabirom opcije iz Menija s lijeve strane. E sada, recimo da nam je npr. potreban dizajn za ljubitelje piva. Možemo odabrati neki od dizajna iz ponude:

Zatim klikom na gumb Customize this template prelazimo na dio za uređivanje odabranog dizajna:

U sljedećem editoru je moguće dodavati razne elemente (kao što ćemo mi ilustraciju piva), mijenjati tekst, položaj i veličinu elemenata na dizajnu i tako možemo doći do rezultata koji će biti dovoljno dobri za naš novi proizvod:

Prednosti i mane Canva alata
Canva je alat koji je sjajno rješenje za sve one koji nemaju vremena za baviti se dizajnom. Tako nudi različita rješenja za objave na društvenim mrežama, mailove, vizit karte, sve što vam je potrebno za ovaj dio brendiranja, kao i za kreiranje proizvoda.
Ono što je najveća mana ovom alatu je to što se s besplatnim računom ne mogu uklanjati pozadine i ne mogu koristiti još neke korisne opcije (promjena veličine), kao i preko 100 milijuna fotografija i elemenata koje Canva nudi u svojoj Pro verziji.
Placeit
Jedan od najpopularnijih online alata u svijetu Print on Demanda inače je Placeit.

Ovaj alat nudi puno opcija, od gotovih uzoraka (gotovih dizajna) koji su sjajni za proizvode, do videa, mockupova, animacija itd.
Za početak, dok još uvijek nemate svoje fotografije proizvoda, mi smatramo da je ovaj alat najbolji za mockupove. Neki naši vrlo uspješni korisnici ga svakodnevno koriste.
Ipak u ovom tekstu ćemo najviše pričati o njegovoj sekciji za kreiranje dizajna koji možemo postaviti na majice, hoodice ili bilo koje druge proizvode.
Ovaj alat, koji inače nije besplatan kao Canva (plaća se 7,47$ mjesečno ako uzmete godišnju pretplatu) nudi ogroman broj dizajna koji su lijepi i spremni za prodaju.
Čak se i sama sekcija u kojoj se nalaze ovi dizajni naziva “T Shirt Design“:

Ovi dizajni definitivno izgledaju profesionalno, zar ne:

Korištenje Placeit-a je vrlo jednostavno, te se svaki od ovih dizajna može na lak način urediti. Ono što Placeit ima, a izuzetno je korisno u kreiranju dizajna je opcija uklanjanja pozadine:

Ovako dizajn izgleda puno ljepše na odjevnim predmetima, pa bi definitivno trebalo iskoristiti ovu opciju.
Eto uz pomoć Placeit-ovog editora smo uspjeli napraviti ovaj dizajn, za manje od minute:

Prednosti i mane Placeit-a
Prednosti su zaista mnogobroje. Placeit je prejednostavan za upotrebu, pruža ogroman broj različitih opcija i ima možda i najbolje mockupove na koje smo naišli. Uz to broj fontova koje nudi Placeit je nerealan. Uvjerit ćete se poslije prvog korištenja.
Jedinu realnu manu koju vidimo je što nema opciju besplatnog korištenja.
Pored Placeit-a i Canva-e, postoji veliki broj besplatnih online alata, programa za kreiranje dizajna koji će dobro doći malo naprednijim korisnicima, koji se u ovom polju bolje snalaze, ali nemaju plaćen Adobe paket.
Besplatne alternative Adobe Photoshop-u, Illustrator-u i sl. alatima
Mnogi od ovih online alata su sjajna alternativa čuvenim Adobe alatima, a mi izdvajamo:
Photopea – Sjajna zamjena za Photoshop
Ovaj alat je idealan za sve one koji su imali priliku i znaju raditi u Photoshop-u, ali ga nemaju na svom računalu.
Nudi ogroman broj opcija za crtanje, obradu ili uređivanje dizajna, pa u njemu možeš urediti fotografije s interneta, dizajne i sve ono što misliš da bi izgledalo lijepo na tvojim novim proizvodima.
Ono što joj je glavna mana je nedostatak većeg broja fontova i što nije za apsolutne početnike, kao ni Photoshop, a ni za one sa slabijim računalima, jer se svi procesi odvijaju u browser-u i znaju biti zahtjevni.
Ispod možeš baciti pogled na mogućnosti Photopea alata i kako se na ne tako težak način može napraviti odličan dizajn za Print on Demand:
GIMP – odličan za kreiranje dizajna “od nule”
Ovaj alat možda nije najbolji program za kreiranje dizajna, ali je pravi dragulj u svijetu besplatnog softvera. Besplatan je, može se koristiti na svim operativnim sistemima i mi ga predlažemo za izradu dizajna “od nule”.
GIMP je sjajna alternativa Photoshop-u, nudi veliki broj opcija za uređivanje i može se reći da je vrlo lak za korištenje.
Jedina mana je rad sa layerima, kao i ne prevelik izbor tipografija i nedostatak tutorijala ili nekih vodiča.
Ovdje imamo zanimljiv video koji ti može pomoći da dobiješ širu sliku i da saznaš više o mogućnostima GIMP-a:
Inkscape – Ako tražiš jednostavan alat, ovaj je za tebe
Prethodna dva alata su malo kompliciranija za korištenje, a ako nemaš iskustva u radu sa sličnim alatima, onda će Inkscape biti idealan za tebe.
Praktičan je, nudi sve što je potrebno da se napravi privlačan dizajn, a ono što nam se posebno sviđa kod ovog alata jeste CUSTOM DPI opcija.
DPI (dots per inch) je metrika koja ukazuje na kvalitetu samog dizajna (tako nešto je vidljivo i u našem editoru pri objavi proizvoda) i služi da napraviš dizajn koji će se isprintati “kako treba”.
Kratak pregled Inkscape-ovih mogućnosti možeš vidjeti u videu ispod:
Krita – Kompliciranija, ali izuzetna
Za kraj, ostavili smo malo kompliciraniji alat, za napredne korisnike.
Krita je open-source rješenje koja ti nudi apsolutno sve što je potrebno za napraviti izuzetan dizajn.
Možeš je koristiti za bilo što, od pravljenja vizuala za reklame, društvene mreže, pa sve do onoga zbog čega i čitaš ovaj tekst.
Krita nudi opciju uređivanja interface-a po osobnom ukusu, pa možeš svoje omiljene alate postaviti tamo gdje će ti biti pri ruci. U ovom programu se lako konfiguriraju različite opcije i uz to je softver koji ne opterećuje računalo i kompatibilan je s različitim vrstama uređaja.
Ono što se može nazvati manom ovog programa su česti update-ovi, ali da ne budemo sitničavi, to je i dobra stvar.
A uz sve te alate dobro je imati neku bazu ilustracija koje možeš preuzeti i dodatno urediti. Naša preporuka je stranica Openclipart.
Na ovoj stranici možeš pronaći tisuće ilustracija koji su slobodni za upotrebu i mogu se koristiti i u prodaji.
Zaključak
Nadamo se da će vam ovaj tekst pomoći napraviti neke nove dizajne, možda i kolekciju, pa da se poslije toga možeš baciti na sljedeći korak, marketing.
Ako imaš neko pitanje, nedoumicu, ili možda neki alat koji je bolji od navedenih, podjeli to sa nama u komentaru.