Što je brand, što branding, a što rebranding? – Brendly

Što je brand, što branding, a što rebranding?

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Značenje reči BRAND

Zamislite jedan brand.

Bilo koji brand.

Coca-Cola, Apple, Samsung, McDonalds-nije bitno. Nije važno. Ovdje smo prilično veliki ljubitelji Coca-Cole, pa ćemo krenuti s tim.

Zapitajmo se – šta je Coca-Cola brand?

To nisu osvježavajuća, gazirana pića ili novogodišnji medvjedići. To su proizvodi koje Coca-Cola nudi. I to nije nostalgična novogodišnja TV reklama Djed Mraza ili uveseljavajući zvuk otvaranja limenke Coca-Cole tijekom jednog vrelog ljetnog dana. To je oglašavanje. Ipak, to je poprilično dobro oglašavanje, ali to nije Coca-Cola brand.

coca cola brend
Coca Cola – Brand

Dolazimo do toga da Coca-Cola nije ništa, u pravom smislu te riječi. Ne možete je držati niti čuti, pa čak ni dotaknuti. Ali to ne znači da to nije jedina najvrjednija stvar koju Coca-Cola posjeduje. 

Kada su u pitanju brand, branding i rebranding, iako na prvi pogled izgledaju i zvuče veoma slično, ovi pojmovi u stvari ne mogu biti više različiti. Važno je biti u stanju napraviti razliku između ova tri, ne samo kako biste napravili pravilnu distinkciju, već kako biste se postavili na pravo mjesto i kako biste mogli ispuniti vaše potrebe.

Riječ “brand” je zasigurno jedan od onih pojmova koji se toliko često upotrebljava, a samo nekolicina je zapravo u potpunosti sigurna u značenje pojma. Brand je način na koji korisnici doživljavaju kompanije, organizacije ili pojedince.

Jednostavno rečeno, “brand” je ono o čemu razmišlja (ili što osjeća) vaš klijent kada čuje vaše ime. To je sve što javnost misli da zna o ponudi vašeg branda, što konkretno nudite, kao i emociju koju budi u vama.

Ime vašeg branda postoji. Objektivno gledano, ljudi ga mogu vidjeti. To je definitivno. Ali u stvari vaš brand postoji samo u umu vaših korisnika.

nike brendiranje - nike patike - brendiranje najk
Brand – Nike

Šta je brandiranje?

Brandiranje (eng. branding) je marketinška praksa tijekom koje kompanija stvara ime, simbol ili dizajn koji se lako mogu prepoznati kao pripadnost kompaniji.

Ovo pomaže da se vaš proizvod identificira i razlikuje od drugih proizvoda i usluga. Brandiranje je važno, jer ne samo da ostavlja nezaboravan dojam na potrošače, već omogućava vašim klijentima da znaju što mogu očekivati od vaše kompanije.

Branding je pedantan proces stvaranja identiteta iz temelja koji razlikuje vaš brand od ostatka svijeta.

Iskoristili bismo metaforičku sliku izgradnje zgrade u ovom slučaju. Izgradnja zgrade, počev od temelja, kroz postepenu izgradnju katova, do samog krova može vam pružiti idealnu sliku o samoj gradnji branda, odnosno brandingu.

Sjetite se – Rim nije bio izgrađen u jednom danu.

koloseum - rim - brendiranje rim
Rim nije izgrađen u jednom danu – neće biti ni vaš brand!

Brand se pozicionira u snažnom pismenom narativu i manifestira se u vidu vizualnog identiteta, koji najčešće uključuje ime, logo, slogan, website kao i marketinšku propagandu.

Zašto je brendiranje bitno?

Brandiranje je ključno za posao zbog ukupnog utjecaja koji ima na vašu kompaniju. Brandiranje može promijeniti način na koji ljudi percipiraju vaš brand, može pokrenuti novi posao i povećati svijest o brandu.

Snažno brandiranje generalno znači da postoji pozitivan dojam o kompaniji među potrošačima, i oni će vjerojatno poslovati s Vama zbog poznavanja i pretpostavljene pouzdanosti korištenja imena kojem mogu vjerovati.

Jednom kada je brand dobro uspostavljen, usmena preporuka bit će najbolja i najefikasnija tehnika oglašavanja kompanije.

Što je cilj brandiranja?

Cilj brandiranja je oživjeti nešto što se toliko usko povezuje s vašom ciljnom publikom i javnošću generalno.

Ciljna publika, odnosno ciljna skupina, mora biti dobro definirana. To znači da morate poznavati njihove osnovne karakteristike.

  • Starosna grupa: U koju dobnu grupu spada većina vaših klijenata?
  • Pol: Ima li više muškaraca ili žena u grupi koju ciljate?
  • Nivo obrazovanja: Da li je u pitanju srednja škola, fakultet, postdiplomac?
  • Vrsta posla: Jesu li oni samozaposleni, rade li za korporaciju, jesu li vlasnici svog biznisa? Ili traže posao?
  • Način života: Kako provode svoj radno i slobodno vrijeme?
  • Njihovi izazovi: Sa čime se oni svakodnevno bore? I kako im možete pomoći?

Nije tajna da loš brand može zbuniti korisnike, ili čak i same interne članove vašeg tima. Efekti te konfuzije mogu dovesti do konverzije nekoga tko je spreman uložiti u vaše proizvod do okretanja konkurentu.

Ako ljudi ne razumiju tko ste i što radite, onda će najvjerojatnije tražiti nešto što im je približnije i lakše za razumijevanje.

Jasno razumijevanje toga ulijeva povjerenje, što igra ključnu ulogu u tome da netko kupi Vaš proizvod ili priča o Vama.

Rebranding je ozbiljan napor 

Od prethodno spomenutih pojmova, rebranding ima tendenciju biti najznačajnija funkcija.

Kada govorite o rebrandingu, vratit ćemo se na trenutak na našu zgradu. Vi ste u stvari metaforički govorili o rušenju zgrade, čišćenju ostataka i prašine, i ponovnoj izgradnji od temelja, s novom vizijom brandiranja.

rebranding - rebrending
Rebranding

Dobra vijest: potreba za rebrandingom nije loš znak, naprotiv! Najuspješnije kompanije to rade, od startupa do onih na Fortune 500. Rebranding često znači da je kompanija evoluirala izvan svog prethodnog identiteta i sada je spremna doseći nove visine. Rebranding nudi odličnu priliku za jačanje prisutnosti i imidža kompanije u očima vaših klijenata. Rebranding može ponovno povezati organizaciju sa svijetom. Ako ste primijetili da se vaš brand ne povezuje sa svijetom, vašom ciljnom publikom, rebrand će prvo otkriti gdje je sve pošlo naopako.

Možda ime nije toliko lako pamtljivo? Je li logo previše generički, niske kvalitete ili jednostavno zbunjujuć? Jesu li ime i logo u sukobu? Je li način na koji opisujete ono što radite i tko ste vi zapravo, zbunjujući ili prenesenog značenja?

Smislite slogane. Napišite nezaboravnu, smislenu i konciznu izjavu koja savršeno oslikava brand, sadrži bit, a također je lako pamtljiva i ostaje urezana u umove vaših korisnika.

Kada otkrijete u čemu je stvarno problem i koji dio branda je “zakazao”, sam proces rebrandinga će ponovno procijeniti koje je pravo mjesto Vašeg branda u svijetu, što konkretno nudi i u kojem smjeru ide.

Zato ne očajavajte, prikupljanjem ovih informacija identitet se može ponovno izgraditi, i u novom slučaju izravno povezati s vašom ciljnom publikom i to na vrlo efikasan način.

Izvor: https://brendly.hr/sta-je-brend/

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše pokrenuti svoj brand

Brzo, jednostavno i bez inicijalnih troškova za skladište i online trgovinu, pokreni prodaju proizvoda sa svojim dizajnom.