Važno je imati veliki broj pratitelja, ali postoji gomila stvari koje su bitnije iz ugla branda i poslovanja.
Ljudi često precjenjuju ovu metriku i misle da kada imaju 100.000 ljudi koji ih prate mogu prodati i jednako toliko proizvoda.
Ipak, broj pratitelja ne znači uvijek puno.
ALI…
Ne može se ni s 50 pratitelja očekivati “Bog zna što”. Zato je bitno imati veći broj pratitelja, ali onih pravih, koji su posvećeni, aktivni i koji na određeni način promoviraju tvoj brand.
Opet, ne gledati samo brojke, već kvalitetu publike koja nas prati.

Zato ćemo se u ovom tekstu posvetiti stvaranju zajednice, odnosno uvećanju publike na društvenim mrežama, koja će osnažiti tvoj brand.
Prije svega – Poznavanje publike i kvalitetan sadržaj
Da bi se broj pratitelja uvećao, a da ti pratitelji ne budu samo brojevi, potrebno je stvarati kvalitetan sadržaj, sadržaj za koji će naša ciljna skupina reći da je kvalitetan.
To možemo učiniti samo ako poznajemo što vole ljudi od kojih očekujemo da nas zaprate. Zato se treba baciti na podatke, saznati tko su oni, koliko godina imaju, kojeg su spola I slično, a prije svega – što žele i vole.

Nije toliko bitan ni kvantitet objava, već bi trebalo voditi računa da svaka objava koju postaš pruža neku vrijednost. Vrijednost imaju objave koje oraspolože, ponude rješenje problema, izazovu razmjenu mišljenja, promoviraju neke zajedničke vrijednosti i slično.
Samo postanje objave u kojoj se prezentira nova majica nije dovoljno dobro. Kada bi ta objava sadržala neki vodič za odijevanje i kako tu majicu iskombinirati s određenim stajlingom, tu bismo našoj publici pružili vrijednost.
View this post on Instagram
Uz to bi konstantno trebalo učiti o ljudima koji nas prate, slušati ih, paralelno objavljivati sadržaj, mjeriti što “pali” i to im davati. Time ćemo doći do uvećanja broja pratitelja – onih pravih.
Kada poznaješ ciljnu skupinu, onda znaš i:
- Koje društvene mreže treba koristiti
- Kada treba objavljivati
- Koju vrstu sadržaja
- Način komunikacije (brand voice)
Da sve ne bude suhoparno teoretiziranje, prijeći ćemo i na devet konkretnih savjeta za uvećanje broja pratitelja na društvenim mrežama.
Pa, krenimo…
Razmotri ovih devet stvari i novi pratitelji će doći
- Redovno objavljivanje na društvenim mrežama
- Osmisli natjecanje
- Prisutnost, aktivnost, proaktivnost
- Ne zanemaruj profilnu i cover fotku
- Potiči tagiranje
- Pametno koristi hashtagove
- Potiči konverzaciju
- Surađuj s influencerima
- Plati reklame, a ne kupuj profil
Konzistentnost u objavljivanju
Ljudi kreću pratiti profile na društvenim mrežama zbog toga što od njih očekuju nov sadržaj koji će nahraniti njihovu glad za dobrim sadržajem. Zato je prva stavka koju sugeriramo redovito objavljivanje sadržaja.
Napravi plan s više tipova različitih objava (dojmovi kupaca, zanimljivosti, priča o brandu, promocija proizvoda, itd.) i objavljuj ih redovito.
U tome ti može pomoći i korištenje kalendara za objavljivanje, kakvih na internetu ima mnogo.
Potakni natjecateljski duh
Gotovo se svi vole natjecati i nema ljepšeg osjećaja od pobjede. Tu se dobivaju promoteri branda! Natjecanja će ti povećati reach i dovesti do novih, mnogobrojnih pratitelja, a tu postoje razne opcije:
- Komentiraj i pobijedi – Napravi zanimljivu objavu i traži od ljudi da ju komentiraju, a najkreativniji komentar nagradi nekim poklonom.
- Tko objavi sliku s obilježjem tvog branda (proizvodom ili bilo čime) i napravi najbolji opis objave, bit će nagrađen.
- Video natjecanje – Izazov koji će pobjedniku donijeti poklon.
- Giveaway – Vodič o tome možeš pronaći ovdje.

Bilo bi dobro da ovakva natjecanja promoviraš svugdje gdje je tvoja ciljna skupina, a da nagrade koje dijeliš obavezno budu povezane s tvojim brandom. Uz to, luzeri ne postoje – zahvali se svakom sudioniku koji ne bude dobio nagradu.
Evo jednog primera gde je “Bobi” napravio takmičenje. Rezultat – preko 30 miliona pregleda na TikToku!
Budi tu za svoje pratitelje
Ljudi očekuju instant odgovore na poruku, komentar i zato je neophodno da smo uvijek tu, prisutni na društvenim mrežama i da naši pratitelji imaju dojam da smo tu za njih.
Profilna i cover fotka nisu nebitne
Naš savjet je da profilna i cover fotka moraju biti atraktivne i povezane s tvojim brandom. Ovo su elementi koje svi vide kada uđu na profil koji vodiš.
Preporuka za Facebook je da se bar jednom mjesečno promjeni cover fotka, a na Twitteru je dodatan savjet da se naglasi ono što je rezultat djelovanja tvog branda.

Sve što možeš, pa tako i cover fotku, personaliziraj, humaniziraj i približi svojoj ciljnoj skupini.
Tagiranje je zaboravljeno, a ne bi trebalo biti
Bilo bi dobro da se s vremena na vrijeme potičeš tagiranje. Tu bi jedino trebalo voditi računa o tome da ne tražiš stalno od pratitelja da tagiraju svoje prijatelje, jer će to prerasti u spam i postati nebitno.
Koristi hashtagove
Uradi malo istraživanje hashtagova koje ljudi iz tvoje ciljne skupine koriste i napravi strategiju korištenja istih. Hashtagovi se sve više koriste i pretraživanje na društvenim mrežama iz godine u godinu postaje sve aktualnije (to i Google tvrdi). Nemoj to zanemariti.

Potiči konverzaciju i prikupljaj podatke
Vrlo je jednostavno. Postavi anketu ili neko interesantno pitanje na storyju i doznat ćeš puno o ljudima koji te prate. Takvi smo da volimo davati mišljenje, volimo ispasti pametni i duhoviti, pa ako je pitanje takvo da se možemo takvima pokazati – sudjelovat ćemo u tome.
Npr. Sephora Srbija predstavlja svoje proizvode na interesantan način i podstiče engagement:

Istraživanje Sprout Sociala kaže da 55% ljudi čuje za novi brand na društvenim mrežama, a 68% tvrdi da im upravo društvene mreže omogućavaju interakciju s kompanijama.
Surađuj s influencerima
Ova suradnja trebala bi biti dugoročna, da se ne organizira samo jedna akcija i sve nestane. O tome smo pisali više u našem blogu koji možeš pronaći ovdje.
Plati reklame i nikada ne kupuj gotov profil i pratitelje!
Bolje je imati 1000 pravih pratitelja, nego 15.000 lažnih. Možda brojke djeluju lijepo, ali jednostavno ti ljudi neće biti zainteresirani za ono što nudiš.

Zato ti nikako ne preporučujemo da kupiš gotov profil sa 15.000 ili više lažnjaka. Radi na sadržaju, a ako imaš proračun za to – najbolje objave promoviraj putem reklama.
O reklamiranju na FB-u i Instagramu možeš dosta naučiti na našem Blogu.
Zaključak
Brojevi nisu jedini cilj, već brojna kvalitetna publika. Nemoj se deprimirati ako u roku od mjesec dana ne ostvariš neki veliki pomak, za sve je potrebno puno vremena i testiranja. Put ka brandu nije lak, ali se nadamo da ćemo ti mi ovakvim sadržajem pomoći u ostvarivanju tog cilja.
Za kraj, ako imaš neku ideju kako doći do veće kvalificirane publike, podijeli je s nama u komentarima ispod. Željni smo novih ideja!
Izvor: https://brendly.hr/uvecaj-pratioce-na-mrezama-i-budi-kao-cola-12-nacina/