Ne kaže se bezveze u našem narodu “Kad’ je džabe i sirće je slatko!”.
Vjerujem da, kao i većina, i vi obožavate poklone. Bez obzira na to jeste li osoba koja prima poklone ili ih poklanja, čin darivanja ima posebnu energiju. Kada smo kod darivanja, postavlja se pitanje koliko znate o giveaway-u na društvenim mrežama i jeste li već organizirali slične akcije?
Brendly vam ukazuje na par koraka do uspješnog giveaway-a za vaše pratitelje, ali i za vas.
Kako organizirati uspješan giveaway? Podijelit ćemo to u sedam jednostavnih koraka:
- Odrediti cilj darivanja (popularno rečeno giveaveja)
- Odabrati poklon
- Odrediti pravila giveaway-a
- Odrediti trajanje
- Naći pravi način za promoviranje giveaway-a
- Odabrati pravi hashtag
- Odabrati pobjednika
1. Koji je cilj vašeg darivanja?
Organiziranje giveaway-a na društvenim mrežama može biti podjednako sjajno i za vas, ali i za vaše pratitelje.
Zato bi trebalo odrediti cilj vašeg darivanja. Ciljevi mogu biti:
- Povećanje svijesti o brendu
- Povećanje broja pratitelja
- Porast posjećenosti vaše stranice i slično
Vaši pratitelji dobivaju zanimljive poklone, a vi od njih ispunjenje ciljeva.
2. Odaberite pravi poklon
Poklon mora biti osmišljen tako da se tiče vaše ciljne skupine.
Morate dobro poznavati želje i potrebe vaših pratitelja kako biste odabrali adekvatan poklon. Ako su vam ciljna skupina programeri, idealan poklon može biti gamerski miš, tipkovnica i slično. S druge strane, ako se bavite prodajom odjeće, idealan poklon za vaše pratitelje upravo će biti odjevni predmet.

3. Odredite pravila giveaway-a
Osmislite pravila vašeg giveaway-a.
Neka ona budu konkretna i jasna kako ne biste zbunili svoju publiku. Izravno od njih zatražite da vas zaprate, lajkaju objavu ili tagiraju prijatelja u komentaru.
4. Trajanje giveaway-a
Neka vaš giveaway ne traje predugo.
Optimalno trajanje je između 3-7 dana, kako bi vaši pratitelji ostali zainteresirani.
Ukoliko imate profil s visokim brojem pratitelja, 24 sata je dovoljno za vašu akciju.
Važno je da vašu publiku unaprijed obavijestite o planiranom giveaway-u. Nekoliko dana ranije skrenite im pozornost na to da redovno prate vaš profil i objave, jer najvjernije očekuju pokloni.

6.Odabir pravog #hastaga
Ne koristite ustaljene hashtagove, a posebno izbjegavajte one opće poput #giveaway. Takvim hashtagom možete privući ljude koji su samo zainteresirani za poklone, a ne za vašu priču.
7. Odabir pobjednika
Fer i korektan odabir pobjednika pridonosi povjerenju.
Ako imate mali broj komentara, možete “ručno” pregledati profile koji su bili najažurniji. U svakom slučaju imate besplatne alate (toolove) koji će to odraditi umjesto vas. Jedan od njih koji smo i mi koristili je Random Name Picker.
Zaključak
Giveaway definitivno nije teško provesti, a na vama je praćenje ovih koraka kako biste ostvarili svoje ciljeve.
Ako imate pitanja, budite slobodni postaviti ih u komentarima ispod.