Što je to Facebook Lookalike Audience i Kako se Koristi? – Brendly

Što je to Facebook Lookalike Audience i Kako se Koristi?

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Konkurencija je u današnjem svijetu toliko velika da morate iskoristiti svaki dostupan način kako biste pokušali pronaći nove kupce.

Jedan od glavnih načina na koji možemo doprijeti do jako velikog broja ljudi bez potrošnje novca, ili na vrlo povoljan način, jesu društvene mreže. Tu se naravno Facebook nameće kao prvi izbor, ispred čak i naizgled popularnijeg Instagrama, jer nekoliko milijardi ljudi ima profil na toj društvenoj mreži.

sta je lookalike audience
Šta je to Lookalike Audience?

Facebook nam nudi nebrojene mogućnosti da dođemo do potencijalnih kupaca i svaki od tih načina je veoma koristan. Ipak, mi smatramo da se “Lookalike Audience” pokazao kao naš najbolji saveznik i najmoćniji alat koji Facebook nudi u ove svrhe.

Zato nastavite čitati ovaj tekst i doznajte kako iskoristiti Facebook Lookalike Audience, a prije toga i što je to točno. ????

Šta je Facebook Lookalike Audience?

Lookalike Audience je način za dolazak do novih ljudi, korisnika koji su slični postojećim kupcima ili posjetiteljima naše stranice.

Uz pomoć Lookalike Audience-a mi ćemo identificirati ljude za koje postoji veća vjerojatnost da će voljeti ono što mi nudimo. Svim prodajnim menadžerima i marketinškim stručnjacima poznato je da svaki brand ima određen tip ljudi kojih ima najviše među njihovim kupcima. Zajedničke karakteristike kupaca mogu biti bilo koje, ali gotovo uvijek većina njih ima nešto zajedničko.

Upravo zato je Lookalike Audience toliko koristan svim biznisima, jer nam na taj način Facebook pomaže da brzo i lako dopremo do velikog broja ljudi za koje algoritam smatra da imaju veliki potencijal da makar posjete našu stranicu, ako ne i da kupe naš proizvod.

veca ciljna grupa - ciljna grupa - lookalike audience ciljna grupa
Lookalike Audience i ciljna skupina

Pošto Facebook doista mnogo zna o svojim korisnicima, premda to, naravno, ne dijeli s trećim stranama, na vama je da kreirate nešto što se naziva source audience ili seed audience, o čemu ćemo više govoriti u nastavku teksta.

Tek tada će Facebook biti u stanju pronaći i ciljati sve one koji bi značili vama i vašem poslovanju.

Kako se koristi Facebook Lookalike Audience?

Sada je vrijeme za kreiranje nečega što se zove source audience na osnovu čega će se formirati FB Lookalike Publika.

Prvo što treba da odredite je koju skupinu ćete ciljati.

odredjivanje ciljne grupe
Odredite ciljnu skupinu

Kada kažemo skupina, mislimo na različite skupine ljudi koje čine oni koji su pretplaćeni na vaš sadržaj, zatim na one koji posjećuju vašu stranicu i tako dalje. Tu će vam vjerojatno biti potrebna pomoć alata kao što je Facebook Pixel, a te aplikacije služe kako bi registrirale tko je posjetio vašu stranicu putem linka na Facebooku i slično.

Za koju god skupinu se odlučili, važno je da ona broji više od 100 ljudi, jer je to minimum s kojim bi Facebook kreirao Lookalike Audience.

Preporuka je da ih bude znatno više od 100, kako bi algoritam imao veći uzorak koji treba obraditi, što će automatski dovesti do toga da dobijete preciznije podatke.

Što se tiče izbora broja ljudi koje ćete uključiti, to ovisi o vama i vašim ciljevima. Što ima više ljudi, više će “pogodaka” biti pronađeno, ali isto tako će dobiveni rezultati biti manje precizni. Ako želite ciljati precizno, tada uvrstite manji broj ljudi, ali svakako mnogo više od 100.

Svakako možete uključiti i druge parametre. Primjerice, demografske karakteristike su često korištene, jer je u velikom broju slučajeva najbolje ciljati one koji žive blizu vas. Tu možete birati godine, lokaciju na kojoj žive i slično.

Kako kreirati Lookalike Audience – Korak po korak

Kako bismo vam dodatno olakšali, objasnit ćemo kako trebate izvesti kreiranje Lookalike Publike, korak po korak.

1. Otvorite Facebook for Business, zatim izaberite Tools pa Audience.

2. Kliknite na Create audience i izaberite opciju Lookalike Audience

3. U trećem koraku dolazi na red source audience, o čemu smo detaljno pričali u prethodnom paragrafu. Napravite izbor između informacija vezanih za korisnike, informacija dobivenih pomoću Facebook Pixel itd.

postupak pravljenja lookalike audience
Pravljenje Lookalike Audience

4. Sada birate države koje želite, tj. trišta na kojima prodajete. To su države ili čak regije u kojima će Facebook pronaći ljude za vašu Lookalike Publiku. To je takozvani geo-filter.

Bitno je napomenuti kako nije važno imate li u source audience-u ljude iz te države. Ne morate imati nikoga iz te države, ali će ih Facebook svakako pronaći koristeći ostale parametre pretrage. To je vrlo korisna opcija želite li proširiti poslovanje na neki drugi teritorij.

5. Vrijeme je za odabir broja ljudi koje želite uključiti u pretragu. Skala je od 1 do 10 i kao što smo već rekli – što više ljudi izaberete, to ćete doprijeti do više njih, ali s manje sličnosti i obratno. Facebook će vas tijekom ovog koraka obavijestiti koliko je ljudi eventualno moguće pronaći na temelju parametara koje ste unijeli.

6. Iako je potrebno do 24 sata kako bi se kreirao Lookalike Audience, vi možete nastaviti sa šestim korakom koji podrazumijeva kreiranje reklame. Idite na Ads Manager, i prilikom kreiranja kampanje kliknite na Custom Audiences i tu ćete vidjeti je li Lookalike Audience spreman. Ako jeste, kliknite na Lookalike Audience i nastavite sa podešavanjem kampanje.

Facebook Lookalike Audience Savjeti

Generalno ne možete napraviti veliku grešku, ali svakako je bitno obraćati pozornost na detalje, jer što bolje parametre podesite na početku, to će vam kasnije Lookalike Audience biti više od koristi.

Pa eto i par savjeta za to, za početak:

Birajte one koji su više puta kupovali od vas

Ako vam je cilj pronaći Lookalike Publiku visoke kvalitete, prije no što će uključiti puno ljudi, neka za početak ona uključuje one koji su kupovali više puta od vas.

oni koju su nas lajkovali - pratioci na mrezama
Ciljajte one koji vas već vole

Oni s dvije ili više kupovina na vašoj stranici već se mogu smatrati lojalnim kupcima.

Lookalike Audience bi trebala obuhvaćati i one koji su nedavno posjećivali vašu stranicu.

Svi oni koji su nedavno posjećivali vašu stranicu, a to znači u posljednjih nekoliko dana, također mogu biti uvršteni. Posebno obratite pozornost na posjete u posljednjih 48 i 72 sata.

Ne zaboravite na Instagram

Instagram već nekoliko godina ima podjednaku (za neke stvar i veću) popularnost kao i Facebook.

Zato kada kreirate Facebook Lookalike Audience, obratite pozornost i na one koji su u posljednjih mjesec ili dva na neki način imali veze s vašim Instagram poslovnim profilom.

privlacenje publike na fejsbuku - fejsbuk reklama
Facebook privlači ljude, zašto ne biste i vi uz pomoć FB-a

Izbjegavajte preširoke pojmove

Nešto poput “svi koji su posjetili stranicu” i slično treba izbjegavati. Vrlo je mala vjerojatnost da ćete tako postići željeni cilj. Mnogo je vjerojatnije da nećete dobiti Lookalike Publiku kakvu ste željeli.

Zaključak

Na raspolaganju imate Facebook koji koristi preko milijardu ljudi svakog dana. Pošto smo navikli na postojanje takvih društvenih mreža, često uopće ne uviđamo kakve nam to sve mogućnosti nudi. Prije samo dvadesetak godina bilo je nemoguće doći do toliko velike publike ako nemate milijune dolara na raspolaganju za marketinšku kampanju. Sada je nekoliko klikova sve što trebate napraviti kako biste unaprijedili poslovanje svog biznisa značajno.

Počnite odmah tako što ćete kreirati Lookalike Audience.

Izvor: https://brendly.hr/sta-je-to-facebook-lookalike-audience/

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše pokrenuti svoj brand

Brzo, jednostavno i bez inicijalnih troškova za skladište i online trgovinu, pokreni prodaju proizvoda sa svojim dizajnom.