Na poslu si i vrtiš Netflixove serije, a u nekom trenutku nailazi šef. Zatvaraš prozor na ekranu kako ne bi video što gledaš i možeš odahnuti.
Do pauze ne diraš ništa (mora se i raditi), ali onda bacaš pogled na svoj Facebook feed, a prva reklama je baš Netflixova.
O ne, ovo nije nikakva vradžbina ili crna magija. Jednostavno, uhvatio te je Facebook Pixel.

Nastavite čitati i doznajte što je to Facebook Pixel, zašto je bitan, kako se koristi i još mnogo toga.
Šta je to Facebook Pixel?
Facebook Pixel je alat koji služi za mjerenje i analizu ponašanja korisnika koje ciljate Facebook oglašavanjem. FB Pixel je takav da pruža različite korisne informacije o efektivnosti vaše Facebook reklamne kampanje.
A kako vam Facebook Pixel pruža takve informacije?

Facebook Pixel je u stvari kod koji vi stavljate na svoju web stranicu i koji funkcionira tako što registrira sve one korisnike koji pristupe vašoj stranici, bilo da su na nju došli prateći neki link, reklamu ili nešto treće što su pronašli na Facebook-u.
Također, FB Pixel registrira i prikuplja informacije o svima onima koji su koristili neku drugu aplikaciju (npr. LinkedIn), a ulogirani su na nju preko svog Facebook profila.
Jednom kada pristupe vašoj stranici, vi ćete dobivati informacije o tome što su oni radili na stranici. To može biti kupovina, dodavanje u košaricu koje nije završilo kupnjom, skrolanje, zatim na kojim stranicama su se najduže zadržali i slično.

Tako ćete moći i odrediti tko se opet vratio na stranicu, a takve osobe imaju veće šanse postati kupcima nego one koje su prvi put na stranici.
Do prije nekoliko godina je postojalo par različitih vrsta Facebook Pixel-a, ali sada postoji samo jedan. Tako da, ako ste nekad ranije koristili neku drugu verziju, trebate znati da sada postoji jedna koja pokriva sve.
Zašto je FB Pixel bitan?
Postoji pregršt razloga zašto je skoro nemoguće imati uspješnu Facebook marketinšku kampanju bez pomoći Facebook Pixel-a.
Mi ćemo vam navesti nekoliko najbitnijih i najočitijih razloga:
- Lookalike publika
- Retargetiranje
- Smanjenje troškova
Lookalike publika
Kreiranje lookalike publike je glavni alat za targetiranje

Retergetiranje
Sjećate se da smo vam rekli da će vam Facebook Pixel pomoći ponovo doprijeti do svih onih ljudi koji su posjetili vašu stranicu i možda čak krenuli s izvršavanjem neke akcije, a onda odustali? Primijetili ste da odmah nakon što ste posjetili određenu stranicu počinju vam se pojavljivati reklame za tu stranicu.
E upravo se to naziva “retargetiranje“.
Facebook vam pomaže da te ljudi vratite “kod sebe” tako što će im odmah početi prikazivati vaše reklame, i to odmah nakon napuštanja stranice i vraćanja na Facebook.
Ovo svakako nije moguće bez korištenja Facebook Pixela.
Smanjenje troškova
Pomoću Facebook Pixela i podataka koje ćete prikupiti na taj način vi možete sebi smanjiti troškove.
Facebook će znati koga da cilja, a pošto algoritmi to rade veoma dobro i precizno, uglavnom će pronaći one ljude koji će na kraju dovršiti neku akciju, bila to kupovina, posjeta web stranici, download eBook-a i slično, a sve to će vam povećati promet.

Vi svakako možete podesiti vaše reklame tako da ih ponovno uz pomoć FB Pixela vide samo ljudi koji su izvršili neku konkretnu akciju. To će vam sigurno biti od pomoći za povećanje broja prodaja.
Želimo naglasiti i kako postoji još puno razloga zašto je FB Pixel bitan, a ne samo ova tri koja smo izdvojili.
Kako se koristi FB Pixel?
Korištenje FB Pixel je veoma, veoma jednostavno. Sve što vi trebate učiniti jest da kod koji predstavlja FB Pixel stavite u header vaše stranice – i to je to. Dakle, počinjete ga koristiti… Nakon toga će se on aktivirati svaki put kada neko pristupi web stranici i vama će dati izvještaj koji vam je potreban.
Vjerujemo da niste mislili da je tako jednostavno.
A još je jednostavnije, ako je to moguće, kada se koristi na drugim platformama kao što su Shopify, WP i mnoge druge. Ako ga koristite za Shopify, sve što trebate učiniti kako biste implementirali ovaj alat jest da uđete u Facebook Business Manager rubriku.

Tu ćete pronaći Pixel ID, koji je potreban za povezivanje vaše Shopify trgovine i Pixela.
Postoji i ekstenzija za Chrome koja se zove Pixel Helper i preporučujemo vam da je instalirate, jer ćete onda biti sigurni da vam je Pixel aktivan i da niste pogriješili u nekom koraku.
Želimo i napomenuti vam Brendly također kao i Shopify i mnogi drugi nudi mogućnost implementiranja FB Pixela. Iako implementiranje ovog analitičkog alata nije tako uobičajena opcija na tržištu u Hrvatskoj, mi smo se potrudili omogućiti vam to, kako bi vaša trgovina na Brendly-ju što bolje prosperirala.
Kako instalirati FB Pixel na Brendly trgovini?
Vrlo je jednostavno i za to će vam trebati svega nekoliko minuta. Kada uđete na našu stranicu, pronaći ćete rubriku “Marketing” kojoj trebate pristupiti i odraditi samo još nekoliko lakih i brzih koraka.

Kako vam sada ne bismo detaljno objašnjavali sve korake, pošto smo to ovdje već uradili, sve što trebate je pročitati naš tutorial i bit ćete spremni implementirati FB Pixel u vašu Brendly trgovinu.
Kako iskoristiti FB Pixel skupa s promocijom proizvoda i kuponima?
Veoma je dobra strategija iskoristiti FB Pixel skupa s promocijama i kuponima kako bi privukli kupce.

Iskoristite FB Pixel kako biste ciljali sve one koji su posjetili vašu stranicu, možda i dodali nešto u košaricu, ali su odustali u posljednjem trenutku. To znači da su bili vrlo blizu kupovine, ali možda im je neka sitnica odvukla pažnju, ili su odustali zbog cijene. Zato je sve što trebate učiniti ponuditi im kupon ili sniženje.
Kada napuste vašu stranicu i vrate se na Facebook, a tu ih sačeka kupon, u velikoj većini slučajeva će se vratiti i dovršiti započeto. Važno je da se kupon ne ponudi nekome tko je već kupio tu stvar po regularnoj cijeni, jer zbog toga neće biti ni malo sretan. Osobama koje su već kupovale ponudite kupon za neki drugi proizvod.
Zaključak
Kao što vidite, veoma brzo, jednostavno i besplatno možete unaprijediti svoje poslovanje.
Sve što trebate je uvrstiti Facebook Pixel na svoju stranicu, ili vašu trgovinu, kao onu koju imate na Brendlyju. Onda vam preostaje samo promatrati kako posao raste – i mijenjati određene stvari ako uočite da one ne funkcioniraju.