Promo Kodovi (Kuponi) – Kompletna Marketinška Strategija – Brendly

Promo Kodovi (Kuponi) – Kompletna Marketinška Strategija

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Kada čujete riječ KUPON vjerojatno pomislite na mamu kako sjecka isječke iz novina ili kako svakodnevno provjerava poštanski sandučić u nadi da će dobiti kupon s popustom u omiljenoj trgovini.

Vjerujem da bi se većina nas i danas obradovala takvoj pošti. Ne kažemo da tradicionalni načini nisu bili dobri, naprotiv, oni su nam pomogli da bolje sagledamo mogućnosti koje nam danas pružaju popusti.

Zato ćemo pričati o promo kodovima (kuponima) i njihovom značaju u ostvarivanju prodajnih i marketing ciljeva vašeg branda.

promo kodovi - marketing ciljevi promo kodova
Promo kodovi – Za ostvarenje marketinških ciljeva!

Biće riječi o strategiji koju morate razraditi prilikom odabira promo kupona, o stvaranju vizualnog identiteta i poruke koju šaljete vašim kupcima.

I naravno, kao najbitnije od svega, doznat ćete kako strategiju promo kodova uskladiti s vašom blagdanskom kampanjom.

Dakle, počnimo od toga što su to promo kodovi?

Što su promo kuponi/kodovi?

Promo kuponi su zapravo grupe simbola (kodovi) koji kupcima prilikom kupovine i dolaska na “blagajnu” online trgovine služe za dobivanje popusta, ako ih unesu u određeno polje.

Osnova ove marketinške strategije zasniva se na tome da i vi i vaš kupac imate korist. Zapravo, vaša korist se ogleda u interesu kupca da kupi proizvod po nižoj cijeni. Zvuči nevjerojatno, no zato su rezultati ove strategije sjajni.

statistika promo kodova - promo kodovi uvećavaju prodaju
77% ljudi više kupuje ako im ponudite promo kodove/kupone!

Veliki broj internet trgovina koristi ove kodove upravo za vrijeme blagdana kako bi povećali prodaju, došli do novih kupaca i učvrstili lojalnost starih kupaca.

Efekti ove strategije su daleko poznati, zato ne smijete propustiti da vaša online trgovina zasija za vrijeme blagdana uz pomoć par jednostavnih koraka.

Trebaju li mojoj online trgovini promo kodovi (kuponi)?

U prethodnom tekstu smo pisali o popustima i njihovom značaju u samom procesu prodaje. Također, u strategiji korištenja promo kodova vašim kupcima nudite kupone i kodove koje oni mogu iskoristiti za popuste ili besplatne artikle.

Navest ćemo neke od prednosti ove strategije za vašu internet trgovinu:

  • Rast prodaje pomoću primamljivih ponuda
  • Povećanje broja zadovoljnih kupaca koji se ponovno vraćaju u vašu online trgovinu
  • Vaši stalni kupci će cijeniti pogodnosti koje im pružate
  • Pomoću društvenih mreža i e-maila povećavate promet trgovine
  • Pražnjenje zaliha

Ono što dobivate korištenjem kupona jest reciprocitet.

Kada je prodaja u pitanju i vaš odnos s kupcima, reciprocitet je veoma bitan, a uz korištenje kupona i vi i kupci dobivate podjednako. Treba znati da promo kodovi pružaju najbolje rezultate onda kada se koriste u e-mail marketingu, ali podjednako su efikasni i kada se koriste u kampanjama na društvenim mrežama.

Može se reći da su brojne prednosti korištenja kodova, a u ovom tekstu ćemo objasniti i korake koje morate proći tijekom planiranja marketinške strategije.

Komponente originalnog promo koda (kupona)

Postoje različite vrste promo kodova.

Ovisno o cilju, oni se mogu podijeliti na one koji povećavaju prodaju ili broj kupaca.

Mogu se podijeliti i prema različitim oblicima predstavljanja, pa tako mogu biti prikazani u postocima (kao popusti) ili kao poklon kuponi.

kako napraviti promo kod - kako napraviti dobar promo kupon
Kako napraviti kupon koji pobjeđuje!?

Bez obzira na vrstu kupona, svaki promo kupon, odnosno oglas promo kupona mora sadržati sljedeće komponente:

1. Jasna tekstualna poruka

Ukupan izgled ne bi trebalo odvlačiti pozornost s glavne poruke koju šaljete svojim kupcima.

Tekst koji se nalazi u okviru reklame mora biti sažet i jasan, kako bi se na najbolji način prenijela ideja i predstavila ponuda. Ne treba sadržavati previše informacija o brandu ili proizvodu, već se treba bazirati na vrijednosti koje će kupac dobiti.

2. Vizual koji osvaja

Koristeći pravu kombinaciju boja, fontova i slika, možete kreirati idealan vizual čija poruka izlazi u prvi plan.

Tekst je najbitnija komponenta, ali lijep izgled kupona će također privući pozornost kupaca. Ovisno o tome je li kupon namijenjen za blagdanske kampanje ili obilježavanje važnih datuma, potrudite se kako bi dizajn bio prilagođen temi.

3. Konkretan poziv na akciju

Efikasne kampanje s promo kodovima u svom opisu imaju konkretan poziv na akciju. Ako vam je cilj širenje svijesti o brandu, onda kupcima možete jasno reći da vaš profil podijele na društvenim mrežama, a da će zauzvrat dobiti promo kod s određenim popustom.

Ukoliko vam je cilj povećanje prodaja, onda bi poziv na akciju trebalo formulirati direktnije i jasno kupcima staviti do znanja što želite, a što oni dobivaju.

4. Ograničeno vremensko trajanje ponude

Svaki kupon treba imati naznačen datum završetka promocije, jer se tako stvara tenzija i osjećaj hitnosti. Kada su ljudi vremenski ograničeni za neku radnju, imaju potrebu da reagiraju brže i najčešće dolazi do kupovine.

Korištenje ove komponente povećava vašu prodaju.

Marketinška strategija promo kodova/kupona

Kako biste iskoristili efikasnost u ostvarivanju ciljeva koju pružaju promo kodovi, moramo osmisliti dobru marketinšku strategiju.

Prije svega, valja napomenuti da su posvećenost i upornost neophodni u ostvarivanju bilo kakvih marketinških ciljeva.

marketing strategija
Marketing strategija – Prije promo kupona!

Zato je neophodno razmisliti što je to to što zanima vašu ciljnu skupinu, za koje promocije se treba odlučiti i kako ih provesti u djelo. U nekoliko točaka pokušat ćemo predstaviti neizostavne dijelove organizirane i uspješne strategije promo kodova:

  1. Lead Magneti
  2. Ograničavanje serija
  3. Određivanje vrste ponude
  4. Odabir kanala distribucije
  5. Kreiranje upečatčljivog dizajna

1. Lead Magneti

Kao što sama riječ kaže, lead magneti služe za privlačenje ljudi na vašu internet trgovinu ili profile na društvenim mrežama. Jasno je da na ovaj način možete doći do velikog broja potencijalnih kupaca. Lead magneti su jako fleksibilni, tako da na osnovu vaših ciljeva i potreba kupaca možete osmisliti sjajne ponude.

Najčešće su to pop-up forme koje možete postaviti na vašu trgovinu i služe za sakupljanje e-mail adresa vaših kupaca. U zamjenu za e-mail adresu, posjetiteljima vase trgovine možete ponuditi popust od 10% na prvu kupnju, ili im slati redovite obavijesti o novostima u vašoj trgovini.

pogodnosti prilikom kupovine - pogodnosti kupona
76% ljudi je voljno da ostaviti vam adresu kako bi ostvarili pogodnosti prilikom kupovine!

Ono što također možete koristiti kao lead magnet je FB Pixel. On vam pruža mogućnost targetiranja ljudi koji su došli u vašu online trgovinu i nuđenja određene pogodnosti putem reklame koja će im se pojaviti na društvenim mrežama.

2. Ograničene serije i ograničeno trajanje popusta

Istraživanje je pokazalo da su generacije milenijalaca posebno osjetljive na vremenski ograničene ponude i da više kupuju. Ograničene ponude i serije obično najviše iskaču za vrijeme lansiranja nove kolekcije ili za vrijeme blagdana.

Ovaj pristup se pokazao kao dobar kod kupaca koji su u fazi dvoumljenja i istraživanja najboljih ponuda. Zato je bitno obratiti pažnju na konkurenciju, vidjeti njihove ponude i na osnovu toga formirati idealnu promociju koja će privući ljude.

Dodajte osjećaj hitnosti tako što ćete koristiti odbrojavanje vremena u svojim objavama i e-mailovima. Naglasite da vrijeme istječe i da im je ostalo još malo vremena za kupovinu.

3. Određivanje tipa ponude

Prije no što pokrenete kampanju s kuponima, možete provesti anketiranje kupaca kako biste stekli uvid u njihove potrebe.

Najpopularniji popusti su oni izraženi u postotcima ili novcu, ali ljudi vole i druge vidove pogodnosti.

popusti izrazeni u novcu - novcani popust
Popusti u novcu – To se traži!

Novim ili potencijalnim kupcima možete ponuditi popust na prvu kupovinu. Starim, vjernim kupcima omogućite popust na novu kolekciju ili ih uključite kao svoje preporučitelje, gdje će od svake nove prodaje oni ostvariti pravo na popust.

Lojalnost vaših kupaca uvijek treba nagraditi, jer tako raste vrijednost vašeg branda. Vremenom se želje i potrebe kupaca mijenjaju, tako da vašu ponudu morate održavati uvijek svježom i aktualnom.

4. Korišćenje različitih kanala distribucije

Spominjali smo elektroničku poštu kao idealan kanal distribucije, jer se obraćate osobi izravno. Ovakva personalizacija utječe na kupca da se osjeća posebno, jer ste baš njemu ponudili promo kupon koji se ne odbija. Jako je važno da naslov e-maila bude zanimljiv, da privuče pažnju ljudi kako bi otvorili vašu poruku. Naravno, pored elektroničke pošte, možete koristiti i društvene mreže.

koliko ljudi prati brendove zbog popusta - popusti i brendovi
71% korisnika Instagrama, Facebooka ili Twittera prati brandove zbog popusta!

Društvene mreže predstavljaju savršen kanal, jer ga koristi velik broj ljudi. Ovo može biti prilika za proširenje broja pratitelja i potencijalnih kupaca vašeg branda.

Nedostatak se ogleda u tome što ćete tako privući i veliki broj ljudi koji nisu vaša ciljna skupina. Tako nastaje “one time buy” kupac koji će samo jednom iskoristiti ponudu koju ste mu pružili, ali neće postati vaš stalni kupac.

Vrijeme blagdana može biti idealno vrijeme za vašu promo kod strategiju, jer su ljudi u tom periodu skloni većoj kupovini i trošenju novca. Jedan od vidova distribucije mogu biti i platforme za popuste na usluge. One su i dalje jako popularne, a vi možete iskoristiti mogućnost da svoj brand predstavite novoj publici u potpuno novom svjetlu.

5. Pravljenje dizajna oglasa

Naglasili smo važnost teksta, odnosno poruke koju šalje promo kupon. Pošto se od ljudi traži da nešto kupe, tekst sam po sebi ne bi bio dovoljan. Jako je važno privući kupca kreativnom i zanimljivom slikom ili animacijom. Koristite privlačnu grafiku, boje i font koji su u skladu s vašim brandom.

Vašu blagdansku kampanju oplemenite božićnim i novogodišnjim motivima.

Kao kod možete koristiti Djed Mraza, Snjegovića, božićno drvce…

Blagdanska kampanja

Poznato je da se za vrijeme blagdana kupuje više. Svi se prepuštaju blagdanskoj euforiji i svi su spremni potrošiti malo veću sumu novca.

To je idealna prilika za vas i vaš posao. Ako na vrijeme osmislite blagdansku kampanju, možete se nadati odličnoj zaradi. Na vašim online Brendly trgovinama imate opciju da sami kreirate popuste i promo kodove. A Brendly je za vas pripremio i nekoliko savjeta.

praznicna kampanja
Blagdanska kampanja!

1. Osmisli dizajn s blagdanskim motivima

Oplemeni svoju online trgovinu novim dizajnom s blagdanskim motivima. Možda ti se čini da je ovo demode, ali nitko ne može odoljeti slatkom sobu s crvenim nosom. Unesite duh blagdana u svoj rad i osmislite nekoliko novih ideja koje će svatko rado odabrati za poklon.

2. Sprovedi anketu

Provedi anketu i postavi pitanja na društvenim mrežama. Pitaj svoju publiku što bi oni željeli da im ponudiš za blagdane.

Pokaži im nekoliko svojih ideja i reci im da glasuju za najbolje.

Tako ćeš olakšati sebi, a najvažnije – tvoji će kupci biti presretni.

question objava za marketing kampanju
Koristite question objave za ankete!

Svoju publiku također možeš pitati i kome će pokloniti proizvod kupljen u tvojoj trgovini.

Na ovaj način možeš dobiti informaciju na osnovu koje ćeš kreirati kategorije na svojoj Brendly trgovini (npr. “za curu” ili “za dečka”).

Zato je naredni korak kreiranje kategorija.

3. Kako kreirati kategorije?

Kategorije će pomoći u lakšem odabiru darova za prijatelje, obitelj, kolege itd. Dosta ljudi se dvoumi oko toga koji je poklon savršen za najboljeg prijatelja, šašavu tetku ili najduhovitijeg kolegu s posla. Možete im pomoći na ovaj način, dajući im konkretne prijedloge.

4. Organizirajte natjecanja

Organizirajte natjecanje za najljepšu blagdansku fotografiju. Tražite od svojih kupaca da naprave fotku u vašoj hoodici pokraj okićenog bora, u ambijentu gdje sve pršti od blagdanskog duha. Nagradite one najkreativnije promo kodom (kuponom) s popustom na novu kolekciju.

5. Podsjeti kupce da na vrijeme naruče darove!

Zbog cjelokupne situacije u svijetu, ove godine i Djed Mraz darove šalje poštom!

Online kupovina za vrijeme blagdana doživljava svoj vrhunac. Zato skreni pozornost kupcima da svoje darove naruče na vrijeme, kako bi svi bili sretni i zadovoljni.

Riječ za kraj

Uživajte skupa s vašim kupcima tijekom blagdana, jer ovo je najljepši dio godine.

Iskoristite period darivanja kako biste povećali prodaju uz dobro osmišljenu strategiju promo kodova (kupona). Budite kreativni, osmislite primamljiv tekst i lijep vizual vaših objava na društvenim mrežama kao i e-mail sadržaja. Koristite razne kanale distribucije kako bi što veći broj ljudi kupio vaše proizvode.

Blagdani su vrijeme za čarolije, tako da svima pokažite svoju magiju.

Iskoristite Promo Kodove koje vam Brendly nudi odmah!

Izvor: https://brendly.hr/promo-kodovi-kuponi/

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše pokrenuti svoj brand

Brzo, jednostavno i bez inicijalnih troškova za skladište i online trgovinu, pokreni prodaju proizvoda sa svojim dizajnom.