Kako Izabrati Pravu Ideju (Nišu) Za Svoju Online Trgovinu? – Brendly

Kako Izabrati Pravu Ideju (Nišu) Za Svoju Online Trgovinu?

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Uspjeh tvoje online trgovine umnogome ovisi o niši u kojoj posluješ, stoga je pronalaženje prave teme i ciljne skupine (niše) jedan od najvažnijih aspekata i o kojem ćemo govoriti u ovom blogu.

Pored toga, doznat ćeš:

Svaka smjela ideja u početku izgleda kao ludost.”- Goethe

Da bi otvorio/la svoju trgovinu, prije svega moraš imati jasnu ideju što je to što prodaješ. Recimo da želiš prodavati majice s printom putem interneta, s obzirom na to da je to danas sve popularniji eCommerce biznis, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Za to moraš imati jasnu ideju o tome kakvi bi to bili printovi, kako bi se dobro prodavali.

dobar dizajn na majici - dizajn koji se prodaje - ideja za print na majici
Naravno, potrebno je imati dobar proizvod kako bi se prodavao.

U nastavku pročitaj koja su to ključna pitanja o kojima je dobro razmisliti i na koje treba dati pravi odgovor.

Identificiraj svoje strasti i interese

Ono od čega svakako možeš poći (bez provođenja naprednih marketinških istraživanja) je identificiranje tvojih osobnih interesa. Kada to uradiš, potrebno je osmisliti dizajn za koji misliš da će se dopasti tvojoj ciljnoj skupini. Za ovo prvo, nije loša ideja primijeniti onu staru dobru praksu koja kaže – stavi sve na papir.

To bi bili odgovori na pitanja kao što su:

  • Što ja inače volim raditi u slobodno vrijeme? (vozim bicikl, igram igrice, družim se s prijateljima i pijem pivo, čitam, gledam filmove, idem u teretanu, itd.)
  • U što inače vjerujem, što me inspirira? (motivacijske rečenice, zaštita prirode, zaštita životinja, ‘u zdravom tijelu zdrav duh’ stil života, sve što je ‘IN’ danas, itd.)
  • Što inače volim? (Ribičiju, hranu, humor, citate, izreke, plivanje, mačke, pse, stare klasike, stripove, vina, jogu, automobile, nogomet, kampiranje, more, planine, muziku 90-tih, ples, tulume itd.)

Nabrajanja mogu ići unedogled dokle god ti mašta dozvoli. Sve te riječi koje ispišeš mogu se na jedinstven način vizualizirati.

Uzmi nekoliko riječi s papira i probaj ih zamisliti kroz dizajn na majici ili na nekom drugom korisnom proizvodu koji bi ljudi naručivali putem interneta. Svaki taj dizajn nosi određenu poruku i postoji veliki broj ljudi koji bi se identificirali s njom i poželjeli nositi majicu s tim dizajnom, ili je pokloniti nekome za koga znaju da bi se poistovjetio s porukom, stilom ili samim dizajnom

dizajn za strebera - streber dizajn - majica za strebere
Netko će se identificirati s ovim dizajnom, zar ne?

To je ta neka dobitna kombinacija. Podijeli vizualno svoju strast s istomišljenicima, ili bar ‘sličnomišljenicima’.

Potrebno je da se tvoj potencijalni kupac prepozna i identificira s onim što tvoj brand i trgovina promoviraju.

To je taj svojevrsni aspekt koji definira sudbinu tvoje online trgovine u bilo kojoj industriji, a posebno u odjevnoj industriji.

Ako svoj brand zasnivaš na nečemu u što sam vjeruješ, tvoj posao bi se trebalo izgraditi lakše.

Zašto ne svima nego samo nekima?

(Zašto je bolje prodavati unutar usko definirane niše od prodaje svima?)

Tvoja niša može biti veoma široka ili prilično uska, ovisno o tome što tvoj brand promovira. Kao prvo, odabirom prave niše automatski štediš novac, poboljšavaš marketinški povrat uloženog i povećavaš šansu da stekneš priznanje kao zaista jedinstven brand.

Kao drugo, odabirom prave niše tvoja online trgovina zapravo govori “Mi nudimo nešto jedinstveno, originalno, drugačije”, jer su naši proizvodi samo za određeni tip ljudi, nisu za svakoga. Prodavati nešto što bi se dopalo što većem broju ljudi zvuči fantastično. Sve je to OK, dok ne uvidiš da ćeš se u tom slučaju natjecati s mnogobrojnim i već stabilnim biznisima koji su još davno uspostavili svoj prepoznatljiv brand na tržištu.

Ima li smisla prodavati majicu s natpisom “Just do it” samo drugačijim fontom?

Postavlja se pitanje – kako se izboriti za vidljivost, prepoznatljivost i bolju garanciju uspješnog poslovanja trgovine?

Tako što ćeš naći svoju nišu i prilagoditi svoju online trgovinu prema njoj.

Drugim riječima, kada otkriješ što su tvoji interesi i definiraš ih, uz pomoć online alata kao što je npr. Google Trends, ili ručnim pretraživanjem po internetu kao što su forumi, FB grupe, itd., možeš pronaći tip ljudi koje interesira nešto isto ili slično.

To je tvoja ciljna skupina kojoj trebaš prezentirati svoje proizvode i koja će kupovati iste!

ciljna grupa
Ciljna skupina

Prije no što otvoriš svoju online trgovinu, trebaš joj dati neku svrhu, trebaš znati koga je kreiraš, za kakav tip ljudi.

Kao što je rekao izvršni direktor Starbucksa Howard Schultz: “Nije važno ŠTO prodaješ koliko je važno KAKO prodaješ”.

Ljudi ne kupuju proizvode nego emocije!

Kao što je na početku navedeno, to može biti bilo što. To mogu biti humor, zabava, sjećanja životnog stila iz prošlosti, životni stavovi, određena vrsta vizualne umjetnosti, itd.

Uzmimo za primjer trgovinu, koja prodaje majice s printom pomalo vulgarnog izričaja, ali s unikatnim stilom. U proizvodima će se prepoznati svi mladi koji se identificiraju sa slengom na majicama, napisanim na specifičan način. A kako je sleng specifičan govor jedne društvene skupine, može se mnogo saznati o samoj ciljnoj skupini.

mrsh majica - mrsh zenska majica - supervlazno majica
Supervlažno – MRSH majica

Ti ljudi su u tom slučaju tvoja niša – svi koji vole koristiti sleng u komunikaciji. Isto tako, ako ti nosiš majicu na kojoj su pas i mačka, ljudi će pretpostaviti da ti voliš pse i mačke. Tako se odvija komunikacija s drugima, kroz odjeću.

Jedan od najboljih savjeta jest da se pokušaš staviti u cipele svog potencijalnog kupca i pogledaš stvari iz njegove perspektive pitanjem “Zašto bih ja želio/željela majicu sa XY printom”.

Tematika tvoje trgovine treba se poklopiti s ljudima koji bi kupili proizvode zato što im se sviđa ideja (print).Trebaš izabrati nišu koja se odnosi na tvoje strasti i osobna iskustva. Ne postoji zlatno pravilo koje garantira uspjeh – samo moraš pokušati.

Čak i ako kreiraš dizajn s kojim će se ljudi poistovjetiti, ostaje još jedan jako bitan faktor, a to je masovnost/veličina ciljne skupine. Ukoliko na tržištu na koje plasiraš proizvod postoji jako mali broj ljudi koji će se poistovjetiti s tvojim dizajnom, u startu si ograničen dometom koji tvoj brand može ostvariti.

Koje su to prednosti i mane marketinga unutar usko definirane niše

Obje opcije imaju niz prednosti i nedostataka, ali “tvoja idealna niša” će uglavnom ovisiti o tome  koju vrstu ‘maloprodaje’ želiš voditi, koliko se dobro snalaziš u digitalnom marketingu i na tvoju spremnost proširivanja svog poslovanja.

Prednosti usko definirane niše su:

prednosti niša
Broj prednosti koje ima odabir niše je prevelik!

Veći ROI

Pošto se marketing usko definirane niše fokusira na određenu ciljnu skupinu, veća je vjerojatnost da će oni kupiti tvoj proizvod nego netko tko je uhvaćen u mrežu masovnog marketinga.

Imati više posjetitelja ne znači nužno veću prodaju, iako djeluje kontraintuitivno. Primjerice, ako web stranica X ima 10 prodaja od 100 posjeta, a web stranica Y ima 100 prodaja od 1000 posjeta, znači da je stopa konverzije stranice X od 10%, dok stranica Y samo od 1%. To je kvaliteta u odnosu na količinu, i na taj način održavaš visok povrat ulaganja.

Bolja lojalnost kupaca

Lojalnost kupaca je ključna karakteristika uske niše. Kada pristupaš marketingu na ovaj način, pokazuješ kupcima što žele ili trebaju. Ako posjećuju tvoju online trgovinu, to znači da već imaju namjeru obaviti kupnju, u usporedbi s običnom pretragom na internetu.

Manja konkurencija

Za razliku od masovnog marketinga, marketing usko definirane niše ima mnogo manju konkurenciju. Samim time je i manji pritisak, čime se online trgovinama omogućava prodaja po višim cijenama i zarada marže s visokim profitom.

Čim se nude unikatni proizvodi, kupci će biti spremniji platiti višu cijenu.

Nedostaci usko definirane niše su:

nedostaci - mane
Nedostaci – Ima ih, jako malo

Manje tržište

Čim je usko definirana niša, to znači manji broj ljudi, a samim time i malo tržište.

ROI nije zagarantiran

Očigledno, rad s usko definiranom nišom može utjecati na tvoj povrat ulaganja, ali zato uvijek treba analizirati svoju ciljnu skupinu.

Istraži svoje tržište – Analiza konkurencije

istrazivanje trzista - trzista konkurencije - istrazivanje ciljne grupe
Istraživanje tržišta

Kad se radi analiza konkurencije?

Analiza konkurencije se radi prije no što se upustiš u otvaranje online trgovine – probaj što bolje doznati što se trenutno događa na tržištu. Postoji mogućnost da već netko prodaje nešto slično za koga su tvoj potencijalni kupci već zainteresirani, ili ćeš otkriti da je tržište na koje želiš ući mnogo zasićenije nego što očekuješ.

Ali to nije faktor koji te treba demotivirati.

Tržište je takvo da gotovo uvijek ima mjesta za sve, a naročito ako to je to što prodaješ na svoj način originalno i ima svoju vrijednost.

Zašto se radi analiza?

Kao što je iznad rečeno, događa se da je tržište već zasićeno tematikom koju ti želiš promovirati. Primjerice – tvoja bi ideja bila prodaja majica s printom koji promovira crne mršave mačke koje se bave jogom s određenim natpisom. Ako konkurencija promovira crnu mačku koja radi pozdrav suncu, tvoja može biti ‘garfieldovski’ žuta koja će imati svoj zasebni identitet i koja nije u fazonu joge, naročito sporta, nego uživa u brzoj hrani i promovira “umjetnost lijenosti” i sitnice koje uljepšavaju uobičajenu svakodnevicu.

Prosto postoji publika koja će se identificirati s tim i zaželjeti da nosi tvoj proizvod. Razmišljaj u sljedećem pravcu.

Kako bi ostao u tijeku (i na kraju krajeva, napredovao) s utvrđenim brandovima u svojoj niši, moraš shvatiti svoju konkurentsku prednost – ono po čemu će se tvoj proizvod izdvajati od ostalih.

Koje probleme možeš riješiti bolje od konkurencije?

Što je jedinstveno u tvom pristupu?

Daj ljudima razlog da izaberu tvoj proizvod umjesto proizvoda tvoje konkurencije.

Savjet: budi što prirodniji i originalniji.

veruj sebi - budi unikatan
Vjeruj sebi, budi unikat!

Kada smo kod pitanja a kako trebaš provesti istraživanje, to fantastična prilika da se dodatno educiraš, što je vrlo bitna stavka u današnjem digitalnom svijetu, i svakako jedna od ključnih stavki za uspjeh tvog online posla.

Ponudi rješenje problema tvoje publike u niši

Što u ovom slučaju želiš učiniti?

Možeš, recimo, otići na Facebook grupu koja priča o mačkama, pogledati što ljudi tamo objavljuju, komentiraju, što im se dopada, što im se ne dopada – tamo doslovno možeš pronaći odgovore i doći do rješenja pitanja što im možeš ponuditi.

Isto važi za automobile, biciklizam, sport, itd.

Pored toga isprobaj bilo koju drugu društvenu mrežu za koju postoji mogućnost da je tvoja ciljna skupina koristi.

Ne zaboravi: Otvaraš trgovinu za ljude, a ne za proizvode.

Vreme je da odabereš svoju nišu

Sada smo pokrili glavne aspekte koji ti pomažu oko pronalaska tvog mjesta u svijetu u online poslovanju. Kao rezime donosimo četiri stvari koje trebaš učiniti kako bi pronašao svoju nišu:

  • Saznaj gdje pripadaš kao kupac
  • Odluči se za oblast u životu do koje ti je duboko stalo
  • Istraži interes za svoju nišu
  • Identificiraj problem i predloži jedinstveno rješenje

I sada je vrijeme da ove korake primjeniš u stvarnom životu.

ideja akcija uspeh
Ideja – Akcija – Uspjeh

Prelaženje s ideje na akciju je najstrašniji dio za svakoga tko kreće u online poslovanje, ali ne boj se: ako temeljno prođeš ove korake, ulazak na tržište će ti biti proračunati rizik, a ne pucanje u nepoznato.

Također, možeš pretraživati na internetu ili razgovarati s drugim Print on Demand-ovcima o tome u kojim su nišama imali uspjeha i kako se stvari sada odvijaju.

Možda postoji prilika koja još nije na radaru, ali uskoro će poletjeti ako uskočiš prije drugih.

Brendly ti nudi 39 idejnih niša za tvoju online trgovinu, baci pogled!

Izvor: https://brendly.hr/kako-izabrati-pravu-nisu-za-svoju-online-prodavnicu/

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše pokrenuti svoj brand

Brzo, jednostavno i bez inicijalnih troškova za skladište i online trgovinu, pokreni prodaju proizvoda sa svojim dizajnom.