Kompletan Vodič za Facebook (Instagram) reklamiranje ako imate Brendly trgovinu – Brendly

Kompletan Vodič za Facebook (Instagram) reklamiranje ako imate Brendly trgovinu

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Dragi Brendly-jevci i ostali koji ćete tek početi s razvijanjem svoje trgovine, pred vama se nalazi kompletan vodič za plaćene reklame, za koji vjerujemo da će vam umnogome pomoći da što brže i kvalitetnije razvijete svoju trgovinu.

Cilj ovog bloga je samo jedan – povećanje broja prodaja u vašoj trgovini.

kako povecati prodaje - povecanje broja prodaja - online prodaja trikovi
Kako povećati broj prodaja uz pomoć FB/IG reklamiranja? Evo načina!

Kroz ovaj tekst ćemo vas provesti kroz sve što biste trebali znati o reklamiranju na Facebook-u, od planiranja i kreiranja prve reklame do malo naprednijih strategija.

Blog je podijeljen u dva dijela:

  • Prvi dio koji za cilj ima detaljno objasniti najvažnije pojmove kod Facebook kampanja, tipove kampanja i reklama i njene formate.
  • Drugi dio kojem je cilj objasniti vam kako da nakon prvih reklama određujete pravac u kojima će se one kretati dalje.

Možda znate, a možda i ne – Facebook reklame predstavljaju najefikasniji način za povezivanje i dopiranje do vaše ciljne skupine.

Ovo posebno vrijedi na samom početku, kada nitko ne zna za brand koji stvarate, za profile koje imate na društvenim mrežama, za vaš dizajn, kao ni za trgovinu.

Instagram je u vlasništvu Facebook-a, a to znači da su dvije najveće društvene mreže na svijetu pod “jednim krovom”.

To također znači da imate neograničene mogućnosti da preko reklama doprete do svih ljudi koji imaju internet u Hrvatskoj, jer su dvije uvjerljivo najkorištenije društvene mreže u Hrvatskoj baš Instagram i Facebook.

Prije no što počnemo, veliku zahvalnost dugujemo Jeleni, vlasnici Uncut Creations trgovine na Brendly-ju, koja je od posljednjih 12 mjeseci, 10 bila najuspješnija trgovina na našoj platformi. Sve primjere reklama, rezultata, i slično što ćete vidjeti na ovom blogu, uzeli smo s njenog Ads Manager-a, i zato joj dugujemo ogromnu zahvalnost.

Sada možemo započeti ????

Formati reklama na Facebook-u

Na samom početku ćemo vam objasniti najbitnije formate Facebook/Instagram reklama.

Slika kao reklama

Ovaj jednostavan tip reklame je odličan način za započinjanje s reklamiranjem na Facebook-u i Instagram-u. Vrlo se lako kreira.

Naravno, kada u ovom vodiču pričamo o reklamama, ne mislimo na klik na “boost” gumb koji se nalazi ispod objave na nekoj od ove dvije društvene mreže, već mislimo na plasiranje reklama preko Ads Manager-a.

Ovaj format reklame je možda jednostavan, ali to nikako ne znači da je dosadan ili da neće imati nikakvog efekta – naprotiv.

Evo kako izgleda jedna image reklama:

uspesna facebook reklama - uspesna instagram reklama
Uncut-ova uspješna Instagram reklama

Ova reklama bila je jedna od najuspješnijih na Jeleninom Ads nalogu.

Kako se dosta istih stvari ponavlja i kod reklama drugog formata, evo koje informacije je bitno unijeti u gotovo sve reklame:

elementi svake reklame - elementi fejsbuk reklame - elementi instagram reklame
Elementi svake reklame
  1. Opis reklame – obično treba biti nešto catchy, nešto što će privući pozornost i izazvati određenu emociju.
  2. Vizual – slika ili video. U našem slučaju Brendly trgovine on treba prikazati proizvod koji nudimo. Jako je bitno da je vizual što bolje kvalitete.
  3. CTA = Call to Action gumb, gumb koje poziva na neku akciju, u ovom slučaju “Kupi sada” (Shop now)

Video reklama

Ako slika govori više od tisuću riječi, koliko onda govori video? Milijun? Trilijun?

Video je danas najefektniji način na koji možete promovirati svoj proizvod, bilo da je to majica, uokvirena slika, ili hoodica.

Pošto ne bi imalo smisla ovdje ostaviti screenshot video reklame, evo kako jedan dobar promo video izgleda.

Video smo uzeli s profila Mental Mickey, koja je također jedna od kvalitetnijih, unikatnih trgovina na našoj platformi:

View this post on Instagram

A post shared by Mental Mickey (@mental_mickey_shop)

Video može biti dosta efektniji jer je preko njega moguće dosta efektnije prikazati kvalitetu proizvoda, kvalitetu printa, modele, emocije… Samo dobar odabir pozadinske muzike može napraviti razliku između 2 i 200 prodanih majica.

Video ne mora biti sniman kamerom od 2000 eura, već to mogu biti i današnji smartphone-ovi, koji snimaju vrhunske snimke. Čak je i Severina snimila cijeli spot mobitelom.

Potrebno je samo malo kreativnosti i dobar scenarij prije no što se krene u kreiranje videa za reklamu.

Carousel reklama

Carousel reklama podrazumijeva do 10 slika kroz koji se promovira i prikazuje proizvod. Naravno, pošto imate 10 slajdova, možete promovirati i više od jednog proizvoda.

Ovaj tip reklame se može koristiti za prikazivanje različitih benefita jednog proizvoda, različite vrste proizvoda ili da se korištenjem svih slika, odnosno njihovim “spajanjem”, napravi panorama koja će predstaviti vaš proizvod ili više proizvoda.

Evo kako u praksi izgleda jedna takva reklama:

carousel reklama - primer carousel instagram reklame
Primjer Instagram Carousel reklame

Korisnik može da “pomicati” slike ulijevoi vidjeti maksimalno 10 slajdova.

Story reklame

Naime, prema istraživanju Scientific American-a, 72% korisnika neće rotirati telefon kako bi odgledao neku snimku preko cijelog ekrana.

Ovo je odlična prilika za oglašavanje na story-ju, jer story reklame podrazumijevaju full-screen vertikalni video format, što znači da će ciljna skupina biti u prilici odgledati video u full-screen-u bez rotiranja svog mobitela.

Ovaj tip reklamiranja omogućava dosta visoku efikasnost kada je prodaja u pitanju. Prema određenim anketama Facebooka (odnosno Instagrama), više od polovice ispitanika reklo je kako su obavili više online kupovina samo zbog story reklama.

Evo kako izgleda jedna Instagram Story reklama:

primer instagram storyija - instagram story primer
Instagram story – primjer

Interesantna činjenica: Primjetan je trend u kojem sve više korisnika Instagrama ne gleda Feed, već samo Story-je. Imajte to na umu kada budete određivali placement za vaše reklame.

Više o placement-u ispod.

Kako se reklamirati na Facebook-u?

Sada kada smo objasnili koji su najvažniji formati reklama za vas, kao i najbitniji elementi vaše reklame, vrijeme je za započinjanje pojašnjenja kako do prve puštene kampanje.

Ako već imate poslovnu stranicu (Page) na Facebook-u idite pravo na Facebook Ads Manager ili Facebook Business Manager kako biste kreirali vašu prvu kampanju.

Ako nemate Page za vašu trgovinu, kao i Instagram nalog trgovine povezan na Page, napravite ih odmah, jer su one osnova vašeg poslovanja. Kako biste pristupili Ads Manageru posjetite ovaj link: https://businessfacebook.com/.

Sada ćemo vam detaljnije objasniti kako do prve puštene kampanje.

1. Korak – Izaberite cilj kampanje

Ulogirajte se na Facebook Ads Manager i selektirajte polje za kampanju (Campaigns), zatim kliknite na Create kako bi ste započeli s kreiranjem prve Facebook kampanje.

Facebook vam nudi 11 marketinških ciljeva, a vi birate ovisno o tome što je cilj vaše kampanje.

To su:

Ø Brand awareness – upoznaje vaš brand s novom publikom

Ø Reach – prikazuje vašu reklamu ili oglas što je moguće većem broju ljudi koji su dio vaše ciljne publike

Ø Traffic – preusmjerava publiku i cijeli promet na vašu stranicu, aplikaciju ili na Facebook Messenger chat

Ø Engagement – cilja širi auditorij ili publiku kako bi se povećao angažman publike, kako bi skupilo što više likeova ili kako bi se povećao broj ljudi koji je prisustvovao vašem eventu, odnosno događaju

Ø App installs – za cilj ima da navesti publiku da instalira vašu aplikaciju

Ø Video views – kao što i naziv kaže, cilj je da povećanje broja pregleda videa

Ø Lead generation – dovodi nove potencijalne korisnike u vaš funnel (prodajni lijevak)

Ø Messages – navodi publiku da vam pošalju poruku putem FB Messengera

Ø Conversion – služi tome da ciljana publika napravi konverziju, odnosno uradi neku akciju koju vi želite, na vašoj stranici (primjerice, da kupi vaš proizvod)

Ø Catalog sales – povezuje vašu reklamu s katalogom vaših proizvoda, a zatim prikazuje reklame proizvoda publici, proizvode za koje su najviše zainteresirani

Ø Store traffic – Navodi publiku koja se nalazi u blizini na posjet vašoj fizičkoj trgovini

ciljevi placene kampanje - ciljevi instagram kampanje - ciljevi facebook kampanje
Ciljevi Instagram/Facebook kampanje

Uvijek je važno izabrati tip kampanje koja odgovara samom cilju koji ste unaprijed odredili.

Imajte na umu to da se za ciljeve koje podrazumijevaju neku konverziju (primjerice prodaja) možete platiti po akciji koja je obavljena (pay per action) dok ćete za neke druge (brand awareness, views) platiti po prikazu (impressions).

facebook ad set
Facebook Ads

Za potrebe Brendly trgovine, u suradnji s našim korisnicima od kojih je jedan i Uncut, došli smo do zaključka da najbolje prolaze Traffic kampanje – kampanje kojima je cilj da osoba klikne na reklamu i da je reklama odvede na link proizvoda koji se reklamira.

2. Korak – Dajte ime vašoj kampanji

Dodajte naziv vašoj kampanji, kliknite na “Continue” i označite želite li kreirati A/B testiranje.

U ovom slučaju, kada prvi put puštate kampanje, preskočite A/B Testiranje. Također, možete izabrati hoćete li ćete sami odrediti proračun za vašu kampanju.

Ova opcija može biti jako korisna ako imate više Ad – setova, ali za sada ćemo se fokusirati samo na našu kampanju i ovu opciju ćemo ostaviti isključenu.

3. Korak – Podešavanje Ad-account-a

Ako ste već ranije podesili vaš Ad-account onda pređite na sljedeći korak.

Međutim, ako ste novi u Facebook oglašavanju, vidjet ćete polje na kojem piše da trebate podesiti svoj nalog (Set up Ad account).

Kliknite i dobivate mogućnosti podešavanja vašeg naloga za oglašavanje. Izaberite državu u kojoj se nalazite, vremensku zonu, valutu, a zatim kliknite “Continue”. Morate pažljivo popuniti navedena polja, jer ako pogriješite kasnije to nećete moći ispraviti i morat ćete napraviti novi nalog.

4. Korak – Odredite ciljnu skupinu

Kada ste dali naziv vašoj kampanji i izabrali stranicu koju želite promovirati, na red dolazi ciljna skupina.

odredjivanje ciljane publike - odredjivanje ciljne grupe
Određivanje ciljane publike

Prva opcija koju ćete vidjeti je Custom audience, odnosno opcija pomoću koje se dodaje ciljna skupina ili publika koja je već imala neku vrstu interakcije s vašim poslovanjem. Mi ćemo se sada fokusirati na kreiranje nove publike.

Počnite selektiranjem lokacije koju ciljate, odredite raspon godina vaše ciljane publike, spol i jezik. Moramo vam napomenuti da uvijek obratite pažnju na potencijalni reach koji vam se uvijek prikazuje s desne strane u svakom trenutku. I u ovom slučaju ćete također vidjeti potencijalni broj likeova stranice.

Ove procjene će biti preciznije ako ste ranije puštali neke kampanje, jer Facebook samim time ima i više informacija. Uvijek imajte na umu da je ovo samo procjena reach-a i likeova stranice. Također, imate mogućnost za još detaljnije ciljanje publike. Detailed targeting vam omogućava da još dalje idete u “ciljanju” publike. Možete izostaviti ili ipak dodati ljude prema njihovim interesima, demografiji ili njihovom ponašanju na internetu.

Na primer, možete dodati ljude koji su istovremeno zainteresirani za grafički dizajn i digitalni marketing, a preskočiti one koji su zainteresirani za programiranje.

Connections – Možete “ciljati” ili zaobići ljude koji imaju neku povezanost s vašom Facebook stranicom, aplikacijom ili eventom. Ako, primjerice, želite da se vaš oglas prikazuje novoj publici, izostavit ćete one koji su već lajkali vašu stranicu. Također, možete uključiti prijatelje onih koji su imali neku interakciju s vašom stranicom.

5. Korak – Placement – Gdje će se prikazivati reklame

Skrolanjem niže moći ćete izabrati gdje će se vaša reklama prikazivati.

Ako ste novi u oglašavanju na Facebook-u, najjednostavnije je izabrati automatsko određivanje toga gdje će vaš oglas biti prikazan.

Ovo znači da će Facebook sam odrediti gdje će prikazati vaš oglas, računajući Facebook, Instagram, Messenger – odnosno društvene mreže na kojima će vaša reklama ostvariti najbolji rezultat.

Ali najjednostavnije ne znači i najbolje. Radi efikasnijeg plasmana oglasa, mi preporučujemo da ostavite samo tri placementa: Feed-ovi na Instagramu i Facebooku, i Storyjii Reel  na Instagramu.

facebook reklame placement - placement reklama na instagramu
Placement reklama

Evo i koje sve opcije imate kada podešavate placement:

Ø Uređaji: Mobitel, desktop kompjuter ili oba.

Ø Platforme: Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network

Ø Mjesta prikazivanja na uređajima: Feed, Story, In-stream (u video snimkama na Facebook-u),Reel,  u porukama na Messengeru itd.

Ø Operativni sustavi: iOS, Android ili oba

6. Korak  – Odrediti proračun i raspored

Naredni korak je određivanje koliko novca želite potrošiti na vašu kampanju.

Imate mogućnost odrediti hoće li to biti Dnevni (daily) ili cjelokupni proračun (lifetime) za ovu kampanju, a zatim odredite početak i kraj prikazivanja vaše reklame. Imate mogućnost prilično detaljno odrediti proračun za vašu kampanju, koristeći napredna podešavanja proračuna.

odredjivanje budzeta za reklamiranje
Određivanje proračuna za reklamiranje

Imajte na umu da određivanje rasporeda prikazivanja vaše reklame može donijeti jako efikasne rezultate – primjerice, ako odredite da se vaša reklama prikazuje u vrijeme kada je vaša ciljana publika najaktivnija na Facebook-u.

Kada ste sve ovo odredili, spremni ste za idući korak.

7. Korak – Kreiranje reklame

Možda ste ovaj korak očekivali ranije, ali kreiranje reklama, odnosno onoga što vidimo na društvenim mrežama, počinje na kraju.

odredjivanje formata reklame
Različiti formati Facebook/Instagram reklame

Prvo izaberite format za vašu reklamu, zatim dodajte tekst koji će ići uz reklamu, a potom sam sadržaj (slika, video itd). Sami formati reklama se mogu razlikovati u ovisnosti o cilju kampanje koju ste odredili na samom početku.

Kada ste ubacili sve potrebne informacije, potvrdite kampanju i sačekajte email od Facebook-a koji će vas obavijestiti da je vaša reklama odobrena, ili to jednostavno provjerite nakon 2-3 sata na samom Ads Manager-u.

Za kraj – Savjeti nakon prve puštene kampanje

Na kraju ćemo vam dati par savjeta za Facebook oglašavanje!

1. Eksperimentirajte u ciljanju publike

Počnite s uskom ciljnom publikom pa je potom polako proširujte dodavanjem još nekih kategorija interesa. Možete krenuti s uskom publikom koja je zainteresirana za “mačke”. Zatim tu grupu možete proširiti dodavanjem nove kategorije interesa, primjerice “mačke i psi”, a na kraju “kućni ljubimci”. Naš savjet je da eksperimentirate – vidjet ćete kakve će to efekte imati na vašu kampanju!

2. Koristite Facebook Pixel

Facebook Pixel predstavlja nekoliko linija koda koji može imati veliki utjecaj na vašu kampanju. Jednom kada ubacite Pixel na vašu stranicu, moći ćete pratiti konverzije, retargetirati ljude koji su posjetili vašu stranicu ili gledali proizvod na vašoj stranici.

Također, moći ćete kreirati posebnu publiku prilikom kreiranja nove kampanje.

https://brendly.hr/kako-ubaciti-facebook-pixel-brendly/

3. Slike i videi visoke kvalitete

Znate što je loše?

Kada se koriste slike ili videi koji su slabe kvalitete. Još gore od toga je video koji je dosadan i nezanimljiv. Tekst je važan, slažemo se, ali vizual je prvo što korisnici, odnosno ciljna publika ugleda. Jako je važno obratiti pozornost na ovo kako biste ostavili što bolji dojam.

4. Testirajte, testirajte, testirajte!

Važno je da ne dođemo do toga da razmišljamo što bi prolazilo a što ne bi za vase poslovanje kada su u pitanju reklame. Svaki put kada probate nešto novo na Facebook-u vi samim tim i testirate što je dobro za vaše poslovanje, a što ne.

Najbolja vježba za Facebook oglašavanje je upravo konstantno mijenjanje i isprobavanje. Samo vi možete znati što vaša ciljana publika voli, a da biste to znanje proširili neophodno je testiranje.

5. Pratite i optimizirajte performance

Pažljivo pratite učinak vaše kampanje na upravljačkoj ploči u Ads manager-u. Ako sama kampanja nema dobar ili očekivani učinak, naš savjet je da sačuvate novac.

Ako ste početnik, savjetujemo vam da napravite nekoliko reklama s manjim budžetima i publikom. Kada budete vidjeli koja najbolje prolazi, koristite je kao primarnu kampanju.

6. Budite strpljivi

Ponekad je potrebno sačekati par dana da bi algoritam sam odradio posao i da biste došli do najboljih rezultata. Ono što na osnovu iskustva možemo da kažemo jest da su kampanje generalno počele davati najbolje rezultate nakon 3 do 4 dana.

Zaključak

Plaćene reklame su iznimno dobar način za povećanje prodaje, ali i za ostvarenje mnogobrojnih poslovnih ciljeva. Zato se nadamo da će vam ovaj vodič biti od pomoći i da ćete ostvariti najbolje rezultate u reklamiranju do sada!

Izvor: https://brendly.hr/facebook-instagram-reklamiranje/

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše pokrenuti svoj brand

Brzo, jednostavno i bez inicijalnih troškova za skladište i online trgovinu, pokreni prodaju proizvoda sa svojim dizajnom.